اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت

300 برنامه در زنجان اجرا می‌شود

دبیر ستاد هفته سلامت استان زنجان گفت: به مناسبت هفته سلامت 300 عنوان فعالیت و برنامه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

300 برنامه در زنجان اجرا می‌شود

اسماعیل رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته سلامت که هر ساله از 18 تا 24 فروردین ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت هر سال یک موضوع را در اولویت قرار داده و سلامت همگانی جامعه را برجسته می‌کند.

وی افزود: امسال شعار هفته سلامت « فشار خون بالا» در نظر گرفته شده است و این شعار در سطح کشور در ستاد مرکزی نکوداشت هفته سلامت مستقر در وزارت بهداشت، «فشار خون را جدی بگیریم» اعلام شده است.

دبیر ستاد هفته سلامت استان زنجان با بیان اینکه فشار خون بالا خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و نارسائی کلیه را افزایش می‌دهد، ادامه داد: با این وجود فشار خون بالا هم قابل پیشگیری است و هم قابل درمان دارویی و غیر دارویی است.

وی در مورد درمان فشار خون بالا تصریح کرد: با روش‌هایی مثل کاهش مصرف نمک، رژیم غذایی متعادل، انجام فعالیت‌های بدنی منظم، حفظ وزن بدنی مطلوب و اجتناب از مصرف دخانیات می‌توان از فشار خون بالا پیشگیری کرد و تحت کنترل داشت.

رحمانی اهداف مرتبط با فشار خون را شامل افزایش آگاهی عمومی نسبت به عوامل ایجادکننده فشار خون بالا و عواقب آن، فراهم کردن اطلاعات در مورد نحوه پیشگیری از فشار خون بالا و عوارض مرتبط با آن و تشویق افراد به ویژه بزرگسالان به اندازه‌گیری فشار خون خود و پیروی از مشاوره و راهنمایی متخصصین و کارکنان حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی برشمرد.

وی افزایش تسهیلات کنترل فشار خون و توانمندسازی افراد، تأکید بر عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن دست‌اندرکاران نظام سلامت به فشار خون و ترغیب مدیران کشوری و بومی برای ایجاد محیط‌های حامی سلامت را از دیگر اهداف مرتبط با اهدای هفته سلامت برشمرد.

دبیر هفته سلامت استان زنجان در ادامه با اشاره به عناوین روزهای هفته سلامت و ارتباطات روزانه رسانه‌ای با متخصصین و کارشناسان، عناوین مهم برنامه‌های مرکز استان را اعلام و اظهار داشت: قریب به 300 عنوان فعالیت و برنامه در سطح استان و شهرستان‌ها به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از همشهریان برای حضور در برنامه‌های عمومی هفته سلامت، خواستار افزایش اطلاعات مردم در زمینه عوارض فشار خون شد.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول