اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت‌احوال استان زنجان:

فاطمه و ابوالفضل پیشتاز نام در زنجان هستند

مدیر کل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: فاطمه و ابوالفضل پیشتاز نام‌های انتخاب شده در استان زنجان هستند.

فاطمه و ابوالفضل پیشتاز نام در زنجان هستند

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آنجایی که مردم استان زنجان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت دارند، از همین رو شمار انتخاب اسامی مذهبی در استان بالا است.

وی با ارائه گزارش آماری از اسامی انتخاب شده در استان در طول سال گذشته افزود: با بررسی‌های صورت گرفته سال گذشته 658 مورد نام ابوالفضل برای نوزادان به دنیا آمده انتخاب شده است.

مدیر کل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: همچنین در این مدت 828 مورد نام‌گذاری با اسم فاطمه که الهام گرفته از نام بانوی بزرگ اسلام است، برای نوزادان زنجانی انتخاب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فراوانی 10 نام نخست در سال گذشته نیز اشاره داشت و گفت: بر اساس آمار گرفته شده سال گذشته دومین نام انتخاب شده برای کودکان امیرعلی با 463 مورد بود.

متوسلین دیگر نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر زنجانی را محمد طاها با 396 مورد، امیر‌حسین با  364مورد،امیرعباس با 326 مورد، امیرمحمد با 326مورد، علی با 306 مورد، محمد مهدی با 287 مورد، مهدی با 283 مورد، و محمدرضا با 265مورد عنوان کرد و افزود: این نام‌ها رتبه‌های سوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 10 نام نخست انتخاب شده برای نوزادان دختر زنجانی نیز اشاره داشت و گفت: پس از نام فاطمه به ترتیب اسامی زهرا با 722 مورد، نازنین زهرا با 296مورد، زینب با 224 مورد، معصومه با 207 مورد، ریحانه با 206 مورد، یسنا با 198مورد، نرگس با 196 مورد، سنا با 190 مورد، رقیه با 166 مورد در رتبه‌های دوم تا دهم نام‌گذاری کودکان قرار دارند.

مدیر کل ثبت‌احوال استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه نام‌گذاری‌های صورت گرفته اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه مردم زنجان اعتقاد عمیقی به موضوعات مذهبی دارند، از همین رو اغلب نام‌های انتخاب شده از سوی زنجانی‌ها برگرفته از اسامی ائمه اطهار (ع) است.

انتهای پیام/73005/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول