اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

برگزاری برنامه‏های فرهنگی ملی در زنجان

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی زنجان گفت: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته امسال برنامه‎های فرهنگی ملی در استان برگزار می‏شود.

برگزاری برنامه‏های فرهنگی ملی در زنجان

حمید‌رضا اسماعیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‏های مختلفی در حوزه هنری استان پیش‏بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‏هایی در سال گذشته توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار می‏شد که با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته به سوی ورک‏شاپ‏های کاربردی کشیده می‏شود، خاطر‌نشان کرد: بر‌اساس آمار بیشترین آموزش‎ها و برگزاری کلاس‏ها در سال گذشته در زمینه هنرهای تجسمی بوده است.

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای نخستین بار در سال گذشته حضور استاد چلیپا هنرمند رشته نقاشی رونق خوبی به این هنر در زنجان داده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز سه کارگاه با حضور وی در استان پیش‎بینی شده است.

*تشکیل 12 کارگاه خوشنویسی با حضور استاد موسوی

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 کارگاه خوشنویسی با حضور استاد حیدر موسوی توسط حوزه هنری استان تشکیل شده است، اضافه کرد: در بخش ادبیات نیز کارگاه‏های شاخصی با حضور اساتید مطرح از جمله استاد بیابانکی و نویسندگان کتاب‎های «دا» و «نورالدین» در استان برگزار شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه با فراهم شدن بسترهای لازم 50 نفر از عکاسان زنجان به صورت هفتگی در حوزه هنری استان گردهم می‏آیند، ادامه داد: این گردهمایی و نشست‏ها نتایج موثر و پر‌برکتی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: جلسات و نشست‎‏های هفتگی نویسندگان جوان دفاع مقدس و شعرای نوگرا در استان زنجان تشکیل می‏شود.

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان زنجان تولید فیلم حوض نقاشی را یکی از برنامه‏های پیش‏بینی شده در حوزه هنری استان برشمرد و افزود: این فیلم پیام حوزه و نگاه آن را به مخاطب انتقال می‏دهد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش فیلم‎سازی استان زنجان اضافه کرد: وجود این معضلات در استان چند بعدی است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگی مستلزم پرداختن و توجه ویژه است، ادامه داد: باید در این زمینه گام‏های کاربردی و بلندی در استان برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات فیلم‏سازی و تولید آثار فاخر باید به عنوان دغدغه در همه ایجاد شود، افزود: باید عزم همگانی و روحیه خواستن در این زمینه شکل بگیرد.

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون اقدامات زیادی در زمینه تولید و ارسال فیلم به جشنواره‏های خارجی در استان زنجان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول