اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

حماسه سیاسی در سال جدید موضوع انتخابات است

استاندار همدان گفت: حماسه سیاسی در اول سال جدید موضوع انتخابات است که ما باید زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنیم و از روز گذشته در حوزه انتخابیه تویسرکان کار برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شروع شده است.

حماسه سیاسی در سال جدید موضوع انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی محمد آزاد در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 92 با بیان اینکه دشمن در سال 91 با اعمال تحریم‌ها قصد داشت کشور را از پای درآورد، افزود: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن با حضور میلیونی خود در صحنه پاسخ محکمی به نقشه‌‌های دشمن دادند.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد با اعمال تحریم‌ها شور و شوق عید نوروز در بین مردم کاهش می‌یابد و همین منجر به اعتراض خواهد شد اما مردم ایران با انجام سفرهای نوروزی با آن حجم بی‌سابقه، ثابت کردند که تحریم‌ها در روحیاتشان هیچ تأثیری نداشته است.

استاندار همدان گفت: در سال گذشته مشکلاتی برای مردم ایجاد شد اما مقاومت مردم در مقابل این زحمات و مشکلات مثال زدنی است.

وی عنوان کرد: در طول تعطیلات نوروزی سال 92، بیش از 840 هزار نفر به همدان مسافرت کردند و این در حالی بود که سال گذشته یک سوم این تعداد به همدان سفر کرده بودند.

آزاد ادامه داد: یکی از اهداف ما در ترویج مسافرت‌های نوروزی توجه به مزیت استان در توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان بود که در توسعه استان مؤثر است.

وی تصریح کرد: در طول ایام نوروز بسیاری از فروشگاه‌های صنایع‌دستی تمام محصولات خود را فروختند و این نشان از رونق کسب و کار در راستای توسعه گردشگری است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به هفته سلامت اشاره کرد و یادآور شد: امیدورایم در هفته سلامت با راه‌اندازی پزشک خانواده در استان گام‌های مؤثری در راستای سلامت خانوار برداشته شود.

وی عنوان کرد: روز 20 فروردین، روز فناوری هسته‌ای و شهدای هسته‌ای است و همدان از شهدای هسته‌ای بی‌نصیب نیست و این برای ما افتخاری است و همچنین روز 21 فروردین سالگرد شهادت صیاد شیرازی است و یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم.

آزاد با بیان اینکه طراحی تحریم‌ها به گونه‌ای بود که نظام فلج شود، افزود: با تدابیر مسئولان توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم و موفقیت‌های بزرگی در سال 91 کسب کردیم که در سال‌های گذشته انجام نشده بود.

وی به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در تولید داخلی، نظامی، هسته‌ای و فرستادن موجود زنده توفیقات خوبی داشتیم که پاسخ محکمی به دشمن بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سال 91 حداقل استفاده از فروش نفت را در اقتصاد داشتیم، اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به اعمال تحریم‌های نفتی توانستیم اقتصاد کشور را با کمترین اتکا به نفت مدیریت کنیم و تمرینی هم بود برای اقتصاد بدون نفت که با فراهم شدن بسترهای آن می‌توان اقتصاد بدون نفت را در کشور اجرا کرد.

وی به پروژه‌های بزرگ انجام شده استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح آزاد راه همدان ساوه، پروژه فاضلاب همدان، فرودگاه، راه آهن تهران همدان و تهران به ملایر، دیجیتالی شدن صدا و سیمای استان، آسفالت راه‌های روستایی، طرح‌های هادی روستایی، برق‌رسانی و آبرسانی از پروژه‌های بزرگ استان است که در سال گذشته انجام شد.

آزاد عنوان کرد: استان همدان در بحث ایجاد اشتغال در کشور رتبه ششم، در تهیه طرح‌های هادی روستایی رتبه اول و در اجرای طرح‌های هادی مقام چهارم کشور هستیم.  

وی تأکید کرد: سال تولید ملی و سپس حماسه سیاسی و اقتصادی باید به اقتصاد مقاومتی منجر شود و همه برنامه‌های این سال‌ها در راستای انجام اقتصاد مقاومتی است.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و در واقع اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر واردات باعث شد که تولیدات کم شود و ما باید به تولید داخلی بیشتر بها دهیم و در راستای صادرات حرکت کنیم.

وی گفت: در استان همدان ظرفیت‌های زیادی برای صادرات وجود دارد و برای رونق تولید در استان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. 

آزاد ادامه داد: همدان سرمایه و پول خوب دارد اما برخی پول خود را در بانک‌ها نگهداری می‌کنند و برخی هم در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری می‌کنند که با ایجاد بسترها و زمینه لازم، سرمایه‌ها باید در راستای تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص سرمایه‌های ریز باید با مدیریت، این سرمایه‌ها را جمع کنیم و در غالب شرکت‌های سهامی و تعاونی در بخش‌های تولید، معدن، صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.   

آزاد گفت: با تهیه نقشه معادن استان مشاهده می‌شود که همدان در این نقشه رنگین است و استان در بخش معدن بسیار غنی است و می‌توان معدن را جایگزین درآمدهای نفتی کرد و همه مسئولان باید برای رونق این بخش کمک کنند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان همدان در توسعه طرح‌های کشاورزی در کشور جزو استان‌های خوب است، افزود: امیدواریم تمام پروژه‌های مهر ماندگار استان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: در پروژه سد تالوار در مقطعی 125 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و از بخش پروژه‌های ماندگار هم مبلغ 300 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت. 

آزاد به حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: حماسه سیاسی در اول سال جدید موضوع انتخابات است که ما باید زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنیم و از روز گذشته در حوزه انتخابیه تویسرکان کار برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شروع شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما در انتخابات ایجاد امکانات برگزاری انتخابات سالم است و البته این بدان معنا نیست که انتخابات گذشته سالم نبوده است.

استاندار همدان تأکید کرد: در انتخابات ایران تقلب نمی‌شود، اما تخلف ممکن است وجود داشته باشد و ما باید تلاش کنیم که تخلفات انتخاباتی به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: انتخابات یک حرکت ملی است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند و باید تمام امکانات خود را در اختیار برگزاری انتخابات قرار دهند.

آزاد ادامه داد: بودجه استان در سال 92 در دولت آماده و با 27 درصد افزایش به مجلس ارسال شده و اینک نمایندگان استان باید از این بودجه دفاع کنند و بودجه استان همدان جزو 10 بودجه اول استان‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته است، گفت: مسئولان از حضور در بین مردم نترسند و در دسترس باشند و به مدیران دفتر خود بگویند مانع دسترسی مدیران به مردم نشوند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: اداره‌ها از برگزاری همایش‌ها، سمینارها و جلسات بی‌بهره پرهیز کنند و اگر همایشی برای نظام و استان حاصلی دارد، برگزار شود.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول