اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار گیلان:

حضور حداکثری در انتخابات شاخصه حماسه سیاسی است

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: حضور حداکثری در انتخابات و مقابله با تحریم‌های دشمنان از شاخصه‌های حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

حضور حداکثری در انتخابات شاخصه حماسه سیاسی است

رسول جلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان هوشمندی و خردمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری و انتخاب هدفمند شعار سال جدید، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی باید برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کنند و خود را در مسیر رشد و خودکفایی کشور قرار دهند.

وی افزود: راهکار اساسی و راهبردی خنثی کردن تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، تلاش همه‌جانبه همراه با برنامه‌ریزی علمی و اصولی در تحقق شعار امسال بوده که از شاخصه‌های مهم حماسه اقتصادی است.

این مسئول، مشارکت مردم و همراهی آنها در حوزه اقتصادی را تاثیرگذار دانست.

وی جهاد همه‌جانبه در رعایت الگوی مصرف، پرهیز از اسراف، مصرف بهینه، توجه به عرصه تولید داخلی و کشاورزی را از مصداق و شاخص‌های تحقق حماسه اقتصادی خواند.

جلایی ادامه داد: مردم باید از حیث مشارکت در امر تولید و سرمایه‌گذاری و ایجاد و گسترش فرهنگ صحیح مصرف در کشور تلاش کنند.

وی مدیریت صحیح را برای دستیابی کشور به خودکفایی موثر دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به صورت متفق‌القول قصد ضربه زدن به بدنه نظام را از روش‌های مختلف به‌ ویژه سیاسی و اقتصادی دارند که در سال گذشته شاهد نمونه‌های بارزی از این دشمنی‌ها بوده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات و مقابله با تحریم‌های دشمن از شاخصه‌های حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، اضافه کرد: برای تحقق این حماسه بزرگ تنها شرکت در انتخابات و مقابله با تحریم‌ها کافی نیست بلکه باید در طول سال مصادیقی مانند این موضوعات را شناسایی و به آنها ورود کرد.

وی آماده‌سازی مردم برای مشارکت در انتخابات را از مهم‌ترین وظایف مسئولان برای تحقق شعار امسال عنوان کرد.

*گیلان بیش از 100 شهید مفقود دارد

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نتیجه تفحص‌های اخیر در خاک عراق، از ورود پیکر پاک 176 شهید گمنام به کشور خبر داد و یادآور شد: این شهدا مربوط به عملیات‌های فاو، مجنون و خیبر هستند که 46 تن از آنها شناسایی و 130 شهید گمنام در خاک کشور تدفین می‌شوند.

وی برگزاری مراسم معنوی خاکسپاری شهدای گمنام به ویژه در فضای دانشگاهی را موجب تقویت باورهای معنوی جوانان و ارتقای روحیه جهاد، ایثار و شهادت در آنها ذکر کرد.

جلایی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به مدت سه سال در انتظار این میزبانی بوده است که سرانجام با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم مربوط به خاکسپاری پیکرهای پاک این شهدا در روز یکشنبه 25 فروردین ‌ماه جاری ساعت 10 صبح در محوطه این دانشگاه برگزار می‌شود.

این مسئول شمار شهدای گمنام گیلان را با تدفین این دو شهید، 90 شهید اعلام کرد که در 18 نقطه گیلان به خاک سپرده شده‌اند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان را دومین دانشگاه گیلان در امر میزبانی خاکسپاری شهدای گمنام خواند و افزود: میزان فضای فیزیکی دانشگاه‌های گیلان برای قابلیت خاکسپاری شهدای گمنام گرانقدر تاثیرگذار است.

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ماسوله، قلعه‌رودخان و ... نیز تقاضای میزبانی از خاکسپاری شهدای گمنام در گیلان را دارند، تصریح کرد: طبق مدارک موجود، گیلان بیش از 100 شهید گمنام دیگر برای خاکسپاری دارد که هنوز پیکرهای پاکشان مفقود مانده و پیدا نشده است.

*عیار اخلاص شهدای گمنام بالاست

وی با بیان اینکه عیار اخلاص شهدای گمنام بالاست، تصریح کرد: شهدایی که به صورت گمنام به خاک سپرده می‌شوند به قدری درجه اخلاصشان بالاست که حاضر نیستند به خاطر انجام دادن عمل نیک خود شناسایی شوند.

جلایی، شهدای گمنام را به عنوان ذخایر الهی برای ملت ایران دانست که با ورود آنها به خاک کشور فضای جامعه سرشار از معنویت می‌شود.

وی نبود همکاری‌های لازم دولت عراق برای تفحص در خاک این کشور و بروز برخی کارشکنی‌ها را از مهم‌ترین مشکلات برای یافتن پیکرهای پاک شهدای گمنام ایرانی ذکر کرد.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول