اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: در نوروز 19 اکیپ نظارت بهداشتی خراسان جنوبی را بر عهده داشتند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز 19 اکیپ ثابت و سیار نظارت‌های بهداشتی استان را بر عهده داشته‌اند.

رضایی: در نوروز 19 اکیپ نظارت بهداشتی خراسان جنوبی را بر عهده داشتند

محمدعلی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با نظارت‌‌های بهداشتی دامپزشکی خراسان جنوبی بر فرآورده‌های دامی اظهار داشت: برای بهداشت و سلامت مردم و جامعه هر ساله نظارت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی از آغاز به کار اکیپ‌های نظارتی از 26 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه جاری خبر داد و یادآور شد: این اکیپ‌ها به صورت شیفتی در دو نوبت صبح و عصر آماده ارائه خدمات بودند.

وجود 10 اکیپ ثابت نظارت

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 19 اکیپ ثابت و سیار نظارت‌های بهداشتی را در ایام نوروز بر عهده داشته‌اند، ادامه داد: از این تعداد 10 اکیپ به صورت ثابت و 9 اکیپ به صورت سیار فعال بوده‌اند.

رضایی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته در ایام نوروز ابراز داشت: تمام مکان‌های تولید، توزیع، بسته‌بندی و پخش فرآورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی از جمله سردخانه‌های مواد پروتئینی، رستوران‌های بین‌راهی و درون‌شهری، آشپزخانه‌ها، مراکز تولید، نگهداری و پخش انواع گوشت سفید و قرمز، مهمانسراها و هتل‌ها بازرسی و نظارت شدند.

وی با بیان اینکه خوردن ماهی برای سلامت جسمی و روحی انسان بسیار مفید است، تصریح کرد: مردم باید رسم دیرینه خود مبنی بر پختن ماهی در آغاز سال جدید را فراموش نکنند و این محصول را از مراکز مجاز و با اطمینان خریداری کنند.

توجه به تاریخ تولید و انقضاء مهم است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء فرآورده‌های خام دامی را یکی از اصول مهم عنوان کرد و متذکر شد: مردم باید از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت مرغ بدون بسته‌بندی، فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش و آلایش مرغ فاقد بسته‌بندی خودداری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اطلاع دهند، خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه ارتباطی این اداره به شماره 1512 و یا شماره تلفن‌های 2-2214361 ارسال کنند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول