اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

عباسی: 4 هزار زائر در بقاع قاینات اسکان یافتند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا 15 فروردین‌ماه جاری 4 هزار و 652 نفر در بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافتند.

عباسی: 4 هزار زائر در بقاع قاینات اسکان یافتند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با تعداد زائران در طرح آرامش بهاری قاینات اظهار کرد: از آغاز طرح آرامش بهاری تا پایان آن 55 هزار و 106 نفر اماکن متبرکه این شهرستان را زیارت کردند.

 

وی با اشاره به بقاع متبرکه این شهرستان که طرح آرامش بهاری در آنها اجرا شده است، ادامه داد: امامزاده داوود کلاته مزار، عبدالله بادامک، زیدبن موسی فرخ آباد، حسن و افضل قومنجان، زیدالنار آفریز، بی‌بی زبیده خاتون استرآباد، سلطان محمد مهنج و آرامگاه بوذرجمهر قاینات از جمله این اماکن متبرکه بودند.

22 هزار نفر میهمان امامزادگان بودند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات از اسکان 4 هزار و 652 نفر از آغاز سفرهای نوروزی تا 15 فروردین‌ماه جاری در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و افزود: امامزادگان طفلان موسی‌بن جعفر ورنجان، قطب‌الدین کلاته سعید و شاه سلیمان ارچ از دیگر امامزادگان اجرای طرح آرامش بهاری بودند.

عباسی با بیان اینکه تعداد 22 هزار و 839 نفر روز طبیعت میهمان امامزادگان قاینات بودند، تصریح کرد: بیشترین زائران در این روز در امامزادگان حسن و افضل حضور داشتند.

 

وی از حضور 3 هزار نفر در امامزادگان حسن و افضل در روز طبیعت خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 246 نفر در این مکان متبرکه اسکان داده شدند.

حضور 11 نفر در آرامگاه بوذرجمهر قاینی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات اضافه کرد: در روز طبیعت 11 هزار نفر آرامگاه بوذرجمهر قاینی را بازدید کردند.

عباسی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه قاینات اذعان داشت: با توجه به مصادف شدن سال جدید با ایام فاطمیه، زیارت حضرت زهرا(س) در اماکن متبرکه این شهرستان برگزار شد.

وی از برپایی دو خیمه معرفت در بقاع متبرکه زیدالنار آفریز و فرخ‌آباد قاینات خبر داد و متذکر شد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری دو خیمه معرفت برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره‌های مذهبی اعم از خانوادگی، اجتماعی در این اماکن متبرکه برپا شده است.

تهیه 50 بنر برای اطلاع‌رسانی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: در هر کدام از خیمه‌های معرفت برپا شده در بقاع متبرکه زیدالنار آفریز و فرخ‌آباد قاینات دو روحانی از قم اعزام شدند.

عباسی با بیان اینکه در اماکن متبرکه زمینه آسایش مسافران فراهم شده است، افزود: برای رفاه زائران آبجوش، شکلات و شیرینی بین زائران توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر 50 بنر برای اطلاع‌رسانی و نظرسنجی زائران چاپ و در سطح شهر قاینات و بقاع متبرکه آن توزیع شد.

انتهای پیام/69010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول