اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز صورت گرفت

بازدید 24 هزار نفر از موزه مردان نمکی زنجان

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از بازدید 24 هزار نفر از موزه مردان نمکی استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

بازدید 24 هزار نفر از موزه مردان نمکی زنجان

ابوالفضل اجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: میزان اشغال تخت هتل‌های استان 33 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد اشغال تخت هتل‌ها از 28 اسفند‌ماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال جاری به 4 هزار و 159 نفر رسیده است، خاطر‌نشان کرد: سطح اشغال مهمان‌پذیرها 4 هزار و 556 نفر و هتل آپارتمان‌ها 803 نفر اعلام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: اسکان در چادرهای برپا شده در حاشیه پارک‌ها طی تعطیلات نوروز 92 به بیش از 46 هزار نفر با بیش از 11 هزار تخته چادر رسیده است.

وی مجموع بازرسی‌های صورت گرفته از هتل‌ها و مراکز اقامتی استان زنجان را طی 28 اسفند‌ماه تا 15 فروردین‌ماه سال جاری توسط این اداره کل بیش از 650 مورد اعلام کرد و افزود: طی این مدت از دفاتر خدماتی نیز بازدید به عمل آمده است.

*رشد 49 درصدی بازدید از آثار تاریخی زنجان

اجلی با تاکید بر اینکه میزان بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان زنجان در سال جاری 49 درصد رشد داشته است، افزود: در این میان گنبد سلطانیه بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در تعطیلات نوروز 48 هزار و 313 نفر از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند، ادامه داد: 22 هزار و 653 نفر نیز از 28 اسفند‌ماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال جاری از موزه رختشویخانه بازدید کرده‌اند.

 

*بازدید 24 هزار نفر از موزه مردان نمکی زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد بازدیدها از موزه مردان نمکی استان را در ایام عید 24 هزار و 375 نفر برشمرد.

وی تعداد بازدیدها از 28 اسفند‌ماه سال گذشته تا فروردین‌ماه سال جاری از غار تاریخی کتله‌خور را 27 هزار و 650 مورد برشمرد و یادآور شد: این غار یکی از غارهای خشکی و تاریخی محسوب می‌شود.

اجلی علت رشد بازدیدها از آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری استان زنجان را تبلیغ و معرفی مناسب این آثار دانست و گفت: ارائه تسهیلات و خدمات مناسب به گردشگران و مسافران از دیگر دلایل رشد بازدیدها است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول