اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان نگاه عمیق به مشکل زاینده‌رود داشته باشند

استاندار اصفهان گفت: تدبیر مدیریتی ما از بالادست زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی و فراهم کردن آب شرب برای 5 میلیون نفر، به اضافه بخش کشاورزی و صنعت است، شاید برای مدیرکل میراث فرهنگی و یا شهرداری اصفهان، زاینده‌رود بخش اصفهان را شامل می‌شود.

شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان نگاه عمیق به مشکل زاینده‌رود داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکراصفهانی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اشاره به مهم‌ترین رویداد اصفهان و باز شدن آب زاینده‌رود اظهار کرد: هر چند رودخانه زاینده‌رود سهم عمده‌ای در ایجاد جاذبه‌‌های استان اصفهان دارد اما مسئله آب زاینده‌رود تنها حفظ زیبایی اصفهان نیست و باید وضعیت خشکسالی این رودخانه به بهترین نحو مدیریت شود.

وی افزود: شاید برای مدیرکل میراث فرهنگی و یا شهرداری اصفهان، زاینده‌رود از ناژوان تا پل شهرستان را شامل شود اما برای ما مدیریت رودخانه زاینده‌رود تعریفی از بالادست رودخانه تا تالاب گاوخونی دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ما اکنون شاهد برخی از مشکلات در شهرستان‌ها و در خود تالاب گاوخونی هستیم که باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: تأمین آب بخش صنعت، کشاورزان غرب و شرق و تهیه آب شرب 5 میلیون نفر در استان اصفهان از وظایف ما است چرا که زاینده‌رود برای ما تنها این سر زندگی و حیات و عبور از چند خیابان نیست، بلکه گستره بیشتری دارد.

ذاکر اصفهانی گفت: آب شرب 5 میلیون نفر،آب بخش کشاورزی، صنایع فولاد مبارکه، ذوب آهن و نیروگاه‌های اصفهان نیز از زاینده‌رود تامین می‌شود که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود و در کنار آن جذب توریسم و توجه به روحیه آسیب پذیری مردم هم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات رودخانه زاینده رود ساماندهی شود که در این راستا مصوبه‌ای در ماه‌های آخر سال 91 ابلاغ و شهرداری‌های حاشیه زاینده رود موظف شدند مسیر عبور زاینده رود را ساماندهی کنند.

استاندار اصفهان همچنین تأکید کرد: البته این اقدام بسیار هزینه‌بر است و شهرداری‌ها باید برای آب خط‌القعری قرار دهند که بخش عمرانی استان نیز برای رفع این چالش آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول