اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تأکید کرد

ارائه خدمات ارزان‌قیمت بهداشتی عامل تقویت سلامت جامعه

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات بهداشتی، آموزش و تقویت فرهنگ بهداشتی و ارائه خدمات ارزان‌قیمت بهداشتی به عموم مردم است.

ارائه خدمات ارزان‌قیمت بهداشتی عامل تقویت سلامت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی مظاهری صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در مدرسه راهنمایی فروغ همدان اظهار داشت: هر ساله روز 18 فروردین‌ماه همزمان با بهداشت جهانی به عنوان آغاز هفته سلامت در جهان و در ایران اعلام شده است.

وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری این هفته برای مشارکت عموم در راستای ریشه‌کن کردن بیماری‌های مختلف است، عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی هر ساله شعاری را اعلام می‌کند که تمام دنیا حتی در دورافتاده‌ترین نقاط جهان نیز باید این شعار را سرلوحه خود قرار داده و یک عزم ملی داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با اشاره به شعار سال سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی امسال را با شعار «فشار خون را جدی بگیرید» اعلام کرده است.

وی تأکید کرد: سلامتی نعمتی است که حق همه است و باید بدانیم که برای رسیدن به تندرستی فقط اعتبار و پول ملاک نیست و این عوامل نمی‌توانند تعیین‌کننده ارزش تندرستی انسان‌ها باشد.

مظاهری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور‌های در حال توسعه به دلیل عدم آموزش درست است و یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکلات آموزش و تقویت فرهنگ بهداشتی و ارائه خدمات ارزان‌قیمت بهداشتی به عموم است.

وی با تأکید بر امر پیشگیری قبل از درمان ادامه داد: باید پیش از اینکه به بحث درمان بپردازیم به امر پیشگیری توجه کنیم چراکه پیشگیری صحیح و به‌هنگام می‌تواند فرد را از بسیاری از بیماری‌ها دور کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تصریح کرد: برای با نشاط زیستن و خوب زندگی کردن باید به استاندارد‌های بالای زندگی توجه کنیم و تغذیه سالم عمومی‌ترین استاندارد برای تندرستی انسان‌ها است.

وی در پایان گفت: تمامی سکته‌های قلبی و نارسایی‌ها و ... ناشی از فشار خون بالا است که با رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و عدم مصرف دخانیات می‌توان از ابتلا به بیماری فشار خون بالا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول