اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام وزیر بهداشت

زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه کوثر گرگان نواخته شد

همزمان با آغاز هفته سلامت طی مراسمی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان قائم مقام وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استان زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه کوثر گرگان نواخته شد.

زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه کوثر گرگان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز در مراسم نمادین زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه کوثر گرگان اظهار داشت: گرامیداشت هفته سلامت بهانه‎ای برای شکرگزاری از نعمت نهفته سلامتی در وجود انسان‎ها است.

ریاحی با بیان اینکه انسان در گذر ناخوشی‎ها به نعمت سلامتی پی می‎برد، تصریح کرد: نعمت سلامتی، آسیب‎هایی دارد که باید آنها را شناخت و برای حفظ آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی «فشار خون را جدی بگیریم» نامگذاری شده، متذکر شد: فشار خون، سلامت افرادی که اکثرا در سنین بالاتری هستند را تهدید می‎کند و جوانان و نوجوانان در این سنین باید آسیب روان که در آموزه‎های دینی و تربیتی نیز بدان پرداخته شده را جدی بگیرند.

فشار خون آسیب قرن بیستم است/ فشار خون ماحصل تغییر سبک زندگی است

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه فشار خون آسیب قرن بیستم است، یادآور شد: این آسیب ماحصل تغییر سبک زندگی که در دنیا به وجود آمده است و به علت کم تحرکی، روش تغذیه نامناسب، افزایش استرس‎های محیطی، سلامت انسان‎ها را تهدید می‎کند.

ریاحی با اشاره به اینکه شیوع فشار خون از اوایل قرن بیستم و از جوامع غربی آغاز شده، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی، آسیب‎هایی که کشورهای توسعه یافته را تهدید می‎کرد بیماری‎های قلبی و عروقی بوده است.

وی خطاب به دانش‎آموزان بر حفظ و صیانت از سلامت و جسم آنان تاکید کرد و افزود: شعار هفته سلامت بر همه ما یادآور می شود تا بیماری‎های خاموش از جمله فشار خون را جدی بگیریم و جامعه‎ای سالم داشته باشیم.

‎تاخیر در برگزاری برنامه‎ها همچنان چاشنی مراسمات

آغازین روزهای سال جدید در نظام آموزش و پرورش مرکز گلستان که انتظار استفاده بهینه از وقت و زمان از آنها می‎رود، توجه به مسئله «وقت طلاست» را بیشتر در اذهان عمومی جلوه‎گر می‎کند، اما ظاهرا سال جدید و تعطیلی چند روزه هم نتوانسته خستگی را از تن این عزیزان و برخی مدیران استان درآورد و ما هنوز با تاخیرهای طولانی شاهد برگزاری مراسمات، آن هم در ابتدای سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان خلق حماسه از آن یاد کردند هستیم.

نظام آموزش و پرورش؛ مسئولیت سنگینی را برای تربیت فرزندان این مرز و بوم بر عهده دارد که باید خود را از اتلاف وقت مبرا کند و نباید از مسئله آموزش دانش‎آموزان به راحتی بگذرد.

ساعت 9 صبح امروز قرار بود تا با حضور استاندار گلستان مراسم نمادین زنگ سلامت به صدا در آید، اما با یک تاخیر یک ساعته مراسم از ساعت 10 آغاز شد و تا پایان مراسم به دلیل عدم حضور استاندار در ساعت 11 شاهد نواخته شدن زنگ سلامت در این دبیرستان بودیم.

امید است در آغاز سالی که هنوز چند روز از آن را پشت‎سر نگذاشته‎ایم شاهد اتلاف وقت، مهمترین موضوعی که در ایران کمتر به آن بها داده می‎شود در مراسمات آتی نباشیم.

انتهای پیام/83001/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول