اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

فعالیت 150 مدرسه مروج سلامت در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت 150 مدرسه مروج سلامت در قم خبر داد و گفت: 18 مدرسه در این میان رتبه‌های ملی را کسب کرده‌اند.

فعالیت 150 مدرسه مروج سلامت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس‌الدین حجازی در حاشیه مراسم آغاز برنامه‌های هفته سلامت در قم که در یکی از مدارس مروج سلامت برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که سلامت و بهداشت را یکی از اولویت‌های اساسی کشور دانسته‌اند اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر کشورها برنامه‌های روز و هفته سلامت را به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی افزود: دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر رعایت اصول بهداشت جسمی و روانی دارد و همین امر مشوقی برای مسلمانان در رعایت اصول بهداشتی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تغییر سبک زندگی کنونی به سمت زندگی اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب قرار دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان یکی از راه‌های این تغییر سبک زندگی است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین راستا طرح مدارس مروج بهداشت را از سال 1389 و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش دارد اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: نخستین استانی که راه‌اندازی این مدارس را در شورای سلامت مورد پیگیری قرار دارد قم بود و اداره کل آموزش و پرورش استان هم همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

حجازی از فعالیت 150 مدرسه مروج سلامت در قم خبر داد و افزود: 18 مدرسه در این میان رتبه‌های ملی را کسب کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در این مدارس آموزش‌های لازم در خصوص رعایت مسائل بهداشت روحی و جسمی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که یکی از آنها تغذیه سالم و صحیح است.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را «فشار خون را جدی بگیریم» تعیین کرده است گفت: این بیماری سالانه موجب مرگ 9 میلیون نفر می‌شود و عامل پیشگیری از آن هم ورزش و تغذیه سالم است به همین دلیل مدارس مروج سلامت بحث تغذیه صحیح را در دستور کار قرار داده‌اند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان بیان داشت: دین اسلام هم تاکید فراوانی بر مسواک زدن دارد به همین دلیل مدارس مروج سلامت با همکاری همه دستگاه‌های مسئول سعی در گسترش این فرهنگ در میان دانش‌آموزان دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: رعایت مسائل بهداشت فردی موجب می‌شود در آینده از مصرف داروهای شیمیایی جلوگیری شود به همین دلیل فعالیت مدارس مروج سلامت اهمیت فراوانی در بهداشت اجتماعی نسل آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول