اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته سلامت

آیین رو‌نمایی از منشور سلامت در مدارس کهگیلویه برگزار شد

همزمان با شروع هفته سلامت و در راستای ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت در بین دانش آموزان، آیین نمادین رونمایی از منشور سلامت در مدارس کهگیلویه بر‌گزار شد.

آیین رو‌نمایی از منشور سلامت در مدارس کهگیلویه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مراسم آغاز برنامه‌های هفته سلامت پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان  به صورت نمادین در مدرسه نمونه دولتی مائده در دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این آیین با تاکید بر لزوم حفظ سلامت اظهار داشت: جسم و جان ما یک ودیعه الهی است و باید از آن‌ها مواظبت کنیم.

امام جمعه دهدشت مراقبت از سلامتی را لازم دانست و  گفت: به واسطه عقلی که داریم باید آسیب‌های جسم، روح و روان را بر‌طرف و زمینه شکوفایی و سلامت را بوجود آوریم.

وی با بیان اینکه دستورات شرع مقدس یک راه بهداشتی و سلامتی برای بدن است خاطرنشان کرد: نوع اعمال و زمان انجام آن‌ها در سلامتی جسم و روان موثر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، با اشاره به فعالیت تؤام با تحرک در گذشته، زندگی صنعتی امروزی را مانع از فعالیت بدنی خواند و ابراز داشت: طبیعتاً کاهش تحرک منجر به مشکلات چربی و عروقی می‌شود.

این مسئول توجه به دستورات پزشکان در کنترل بیماری‌ها را لازم دانست و تاکید کرد: همه افراد خود را  موظف به چکاب سالانه کنند و مانع از بروز نا‌خواسته بیماری‌های قابل کنترل شوند.

حسینی الزام افراد به انجام آزمایشات منظم و مکرر در قالب طرحی از سوی پزشک خانواده را از جمله راهکار‌های پیشگیری از بیماری‌ها بر‌شمرد و ابراز داشت: اگر از اول متوجه مشکلات جسمی شویم می‌توانیم  این نوع بیماری‌ها را کنترل کنیم.

وی عمل به دستورات بهداشتی را تضمین کننده سلامت روح و جسم دانست و افزود: روح انسان بواسطه سلامتی جسم، جلا می‌یابد و با انجام عبادات به خداوند نزدیک می شود.

* دلایل شیوع سرطان در شهرستان از سوی مسئولان بهداشت پیگیری شود

امام جمعه دهدشت با ابراز نگرانی از آمار رو به رشد شیوع سرطان در شهرستان خواستار پیگیری این مسئله از سوی مسئولان حوزه بهداشت شد و گفت: شیوع سرطان در شهرستان افزایش یافته و باید این امر مورد پیگیری مسئولین ذی‌ربط قرار گیرد چرا‌که تلفات کمی هم ندارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه هفته سلامت را فرصتی برای دفاع از حقوق درمانی زنان شهرستان دانست و با ابراز گلایه از نبود سونوگرافیست زن در شهرستان ابراز داشت: اینکه مراجعه به طبیب مرد در جایی که غیر از او نباشد جایز است نباید مانع راه‌اندازی سونوگرافی با پرسنل خانم شود و می‌توان این مشکل را رفع کرد.

عبدالحسین موسویان‌زاده نیز در سخنانی با تبیین برنامه‌های هفته سلامت نامگذاری شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر جدی گرفتن فشار‌خون را نشان دهنده اهمیت این موضوع دانست و ابراز داشت: فشارخون یکی از اولویت‌های بهداشتی درمانی در سطح جهان به شمار می‌آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه بیماری قلبی عروقی تاکنون 17 میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده گفت: اگر این روند کنترل نشود در سال 2020 این آمار به 8/24 میلیون نفر خواهد رسید.

وی متذکر شد: حدود یک سوم مرگ و میر‌ها در ایران ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بوده و عامل اصلی بروز این بیماری‌ها فشارخون بالا می‌باشد.

انتهای پیام/82016/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول