اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر قزوین خبر داد

تشکیل پرونده سلامت برای بانوان قزوینی

عضو شورای اسلامی شهر قزوین از برنامه‌های مطلوب شهرداری برای بانوان خبر داد و گفت: برای بانوان ورزشکاری که در پارک‌ها ورزش می‌کنند پرونده سلامت تشکیل شده است.

تشکیل پرونده سلامت برای بانوان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم نخستین در اولین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در سال 92، که در سالن اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت جهانی برای کارمندان شهرداری قزوین مسابقه‌های ورزشی از جمله دارت، تنیس روی میز، تیراندازی و فوتسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 18 فروردین به نام روز جهانی بهداشت و هفته سلامت نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی در حوزه سلامت و بهداشت برای شهروندان قزوینی نیز اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه شهرداری قزوین در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی سلامت و بهداشت، از جمله دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این حوزه فعالیت چشم‌گیری انجام می‌دهد، اذعان داشت: این نهاد در کنار این سازمان‌ها خدمات بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها به شهروندان قزوینی ارایه می‌دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین برای افزایش بهداشت و سلامت اجتماعی، روانی و جسمی شهروندان قزوینی توانسته خدمات مطلوبی را به آنان ارایه دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین در دو محور، برای افزایش بهداشت و سلامت جسمانی و روحی برنامه‌ریزی کرده است، عنوان کرد: این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های مدارس برای افزایش بهداشت روانی دانش‌آموزان خدمات مفیدی به آنان ارایه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه شهرداری قزوین مهارت‌های کافی حفظ سلامت اجتماعی و روانی به دانش‌آموزان را ارایه می‌دهد، ابراز داشت: با تحقق این طرح، آنان در هنگام روبرو شدن با مشکلات زندگی نحوه برطرف کردن مشکلات‌شان را می‌آموزند، تا از مبتلا شدن به بیماری‌های روحی و روانی پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین دوره‌های آموزشی شهروندی را برای کودکان و نوجوانان با هدف افزایش سلامت آنان برگزار می‌کند، اذعان داشت: با اجرای این دوره‌ها این کودکان افکار خودشان را در زمینه سلامت و بهداشت شهرشان با نقاشی کردن به تصویر می‌کشند که این بیانگر موفقیت این نهاد در برگزاری این دوره‌ها بوده است.

مریم نخستین، با اشاره به اینکه شهرداری قزوین برای کاهش مخاطرات اینترنتی در خانواده‌ها و حفاظت از اطلاعات در سایت اینترنتی برنامه‌هایی را در شهر قزوین اجرا کرده است، متذکر شد: این نهاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برنامه‌هایی با موضوع تغذیه سالم، جسم سالم و ارتباط این دو برگزار کرده است.

 *تشکیل پرونده سلامت برای بانوان قزوینی

این مسئول با بیان اینکه تشکیل پرونده سلامت از برنامه‌های مطلوب شهرداری قزوین است، اذعان داشت: برای بانوان ورزشکار که در پارک‌ها ورزش می‌کنند پرونده سلامت تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: از بانوان ورزشکار در پارک‌ها با هدف پیشگیری از بیماری‌ها، تست‌های اولیه، از جمله فشار خون و قند گرفته می‌شود تا سلامت آنان ارتقا یابد.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: شهرداری قزوین از دانش‌آموزان تست هوش و تخصص، کنترل استرس و سلامت اولیه را در برخی از مدارس با هدف افزایش سلامتی آنان انجام داده است.

*برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌های قزوین

نخستین ابراز داشت: ورزش‌های صبحگاهی در هفته سلامت در پارک‌های محلی شهر قزوین با هدف افزایش سلامت جسمی و روحی شهروندان قزوینی برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: برخی از کارمندان، مبتلا به بیماری پنهان از جمله فشار روحی و استرس برخوردار هستند که به دلیل عدم مراجعه به پزشک از بیماریشان مطلع نیستند و به مرور زمان بیماریشان مزمن‌تر می‌شود و به همین دلیل آنان باید بیشتر به حفظ سلامتشان توجه کنند تا کمتر دچار بیماری‌های روحی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: شهرداری قزوین به عنوان یکی از دستگاه‌های توانمند در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت می‌کند و در این راستا برای افزایش سلامت شهروندان قزوینی از سازمان‌های مربوطه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/77009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول