اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفت

بازدید 70 هزار نفر از موزه‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال، 70 هزار نفر از موزه‌های دیار کهن سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

بازدید 70 هزار نفر از موزه‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، ملک سنجرانی اظهار داشت: دیار کهن سیستان و بلوچستان دارای آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی منحصر به فردی است.

وی افزود: گوشه‌ای از یافته‌های کاوشگران در محدوده‌های باستانی و تاریخی بهشت باستان‌شناسان سیستان و بلوچستان و هنر دست صنعتگران بلوچ و آداب و رسوم مردم این سرزمین در موزه‌های محلی و مردم‌شناسی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حال حاضر 9 موزه فعال در شهرهای زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار برای معرفی تاریخ کهن و جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی استان وجود دارد.

سنجرانی بیان داشت: موزه منطقه‌ای جنوب شرق، موزه‌های پست و ارتباطات و صنایع دستی زاهدان، موزه‌های شهر سوخته و مردم‌شناسی سیستان، موزه محلی و خاک (تولید زنده سفال کلپورگان) سراوان، موزه قرآن و عترت ایرانشهر و موزه محلی چابهار در تعطیلات نوروز امسال پذیرای گردشگران و مسافران بودند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه امسال آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان از مرز 80 هزار نفر بگذرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: آب و هوای مساعد، آثار متعدد تاریخی، باستانی، فرهنگی، سواحل زیبای دریای عمان، آبگیرها و رودخانه‌های متعدد، بازارهای متنوع، مناظر طبیعی، موسیقی و آیین‌های سنتی غنی از جمله جاذبه‌های سیستان و بلوچستان در بخش گردشگری است.

بازدید بیش از یک‌میلیون نفر از مناطق گردشگری سیستان و بلوچستان

سنجرانی همچنین بیان کرد: بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر طی تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های توریستی، گردشگری و تاریخی این استان دیدن کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 500 هزار نفر از دیگر استان‌ها و بقیه گردشگران از هم استانی‌های سیستان و بلوچستان در طول تعطیلات نوروزی به مناطق زیبا و کم نظیر گردشگری و تاریخی استان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرستان‌های چابهار، زاهدان و زابل به ترتیب بیشترین پذیرش مسافر نوروزی را داشته‌اند، گفت: آمارها حاکی است ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان در مقایسه با پارسال افزایش داشته است که رقم دقیق آن پس از جمع‌بندی نهایی اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفرهای سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری جشنواره آیین‌های سنتی در شهر سوخته سیستان با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله موسیقی زنده، نمایش پوشاک و حجاب زنان پنج هزار سال قبل در شهر سوخته و معرفی بزرگان و مشاهیر مطرح این منطقه به مدت یک هفته، برپایی سیاه چادر در ورودی تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و معرفی یک روز فرهنگی در تمام شهرها از جمله اقدامات شاخص این ستاد در طول تعطیلات نوروز به حساب می‌آید.

سنجرانی تصریح کرد: اعزام هشت گروه موسیقی به جنوب سیستان و بلوچستان و به نمایش گذاشتن تعدادی از گونه نادر تمساح پوزه کوتاه ایرانی در مسیر جاده سرباز به عنوان یک جاذبه طبیعی برای مسافران در حال تردد به شهرهای جنوبی استان از دیگر فعالیت‌ها برای جذب بیشتر گردشگر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/75002/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول