اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت اصلی دولت است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت اصلی در دولت نهم و دهم است.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت اصلی دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به عنوان اولویت اصلی در دولت نهم و دهم اظهار داشت: با توجه به اینکه کشورمان و استان اردبیل در روی گسل زلزله واقع شده و همه ساله وقوع حوادث و سوانح مختلفی را شاهد هستیم طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی می‌تواند یک عامل پیشگیرانه باشد.

وی رخداد 100 زلزله در طول سال را در این استان یادآور شد و تصریح کرد: وقوع این زلزله‌ها با درجه‌ها و ابعاد مختلف نشان می‌دهد که ما باید در مقاوم‌سازی مسکن شهری و روستایی دقت و اهتمام داشته باشیم تا تلفات به حداقل برسد.

حاج‌علیزاده با یادآوری اینکه جمعیت روستایی کشور 22 میلیون نفر و جمعیت روستایی در استان اردبیل نیز 450 هزار نفر است، خاطر نشان کرد: از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفر استان اردبیل 450 هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

این مسئول اضافه کرد: در حالی که 29 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری زندگی می‌کنند این متوسط سکونت در استان اردبیل 36 درصد است به طوری‌که ما از متوسط کشوری در این زمینه بالاتر هستیم.

وی بیان کرد: از سال 84 طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی شروع شده و سالانه 200 هزار واحد در کشور و 5 تا 13 هزار واحد در استان اردبیل مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان، مجموع سهمیه استان را 54 هزار واحد از سال 84 تا سال 90 ذکر کرد و ادامه داد: وظیفه بنیاد مسکن ساخت و تولید مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

حاج‌علیزاده در ادامه یادآور شد: 51 هزار نفر با معرفی به بانک‌ها موفق به انعقاد قرارداد شدند که از این تعداد 41 هزار نفر با انجام عملیات اجرایی، پایان کار دریافت کردند.

وی گفت: در مجموع برای 54 هزار واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی، رقمی در حدود 470 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که با احتساب آورده اشخاص، این میزان تا دو برابر افزایش می‌یابد.

حاج‌علیزاده سهمیه امسال اردبیل را در حدود 8 هزار واحد اعلام کرد و افزود: ساکنان روستایی برای برخورداری از تسهیلات بانکی 12 میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد جهت ساخت و مقاوم‌سازی مسکن به بنیاد مسکن مراجعه و از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول