اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نماینده مردم همدان در مجلس صورت گرفت

تقدیر از اعضای دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات نوروزی همدان

طی بازدید نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت از دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان از اعضا و دست‌اندرکاران این ستاد تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از اعضای دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات نوروزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رضا غلامی‌خجسته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از دبیرخانه مرکزی، ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات نوروزی و همچنین محوطه باستانی و موزه تپه هگمتانه و بزرگترین سفره هفت‌سین با متراژ 400 متر و با استفاده از مواد طبیعی و نقشه ایران که با سنگ‌های رنگی به متراز 900 متر مربع در این نقطه گردشگری ایجاد شده بود بازدید کردند.

در این دیدار نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به عملکرد خوب ستاد تسهیلات نوروزی استان اظهار داشت: بعد از سال‌ها در نوروز 92 شاهد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های دست‌اندرکار سفر در استان هستیم که منتهی به رضایت‌مندی مسافران نوروزی شده است.

امیر خجسته افزود: طی بازدید صورت گرفته از مبادی ورودی شهر همدان از جاده تهران و ملایر و پایگاه‌های مستقر در این نقاط، شاهد برخورد مطلوب نیروهای جوان جمعیت هلال احمر با مسافران نوروزی بودیم که با ارائه نقشه و بروشورهایی که به صورت یکسان و یکپارچه چاپ و تهیه شده، راهنمایی مناسبی برای گردشگران در بدو ورود به همدان را داشتند.

وی تصریح کرد: استاندار همدان به عنوان رئیس ستاد هماهنگی تأکیدات مناسبی نسبت به استفاده از حداکثر توان استان در بحث اقامت و پذیرایی از میهمانان نوروزی را داشته‌اند که در این بخش مشکلی وجود نداشته و با وجود حجم بالای مسافرت‌ها به سراسر استان رضایت‌مندی مطلوب از سوی گردشگران را شاهد هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی همدان توسط اداره میراث فرهنگی استان که با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شد ادامه داد: برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان که در بهمن ماه سال 91 با حضور قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی برگزار و تبلیغات و اطلاع‌رسانی که توسط رسانه‌ها انجام شد موجب شد تا سیل عظیمی از مردم از اقصی نقاط کشور میهمان همدان شوند و نوروز خود را با سفر به این استان سپری کنند.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند قطب گردشگری کشور لقب بگیرد خاطرنشان کرد: همدان با داشتن بیش از یک هزار و 750 اثر و جاذبه‌ تاریخی و طبیعی می‌توانند شاهرگ گردشگری غرب کشور باشد و با وجود قابلیت‌های موجود در آینده نزدیک در بین چند شهر برتر از نظر جذب توریست داخلی و خارجی خود را معرفی کند.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر ستاد تسهیلات نوروزی از روند اجرایی و همکاری دستگاه‌های همکار و خدمات‌رسان در این ستاد و نوروز 92 گزارشی را ارائه کرد.

علیرضا ایزدی در ارائه گزارش ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان اظهار داشت: از ابتدای شروع کار این ستاد از 25 اسفند ماه و دبیرخانه مرکزی که در محل آرامگاه بوعلی سینا مستقر شده است با تصویب در کارگروه گردشگری مقرر شده روزانه همه آمارها به این دبیرخانه اعلام و توسط همکاران پالایش و جمع‌بندی شده و سپس به خبرگزاری‌ها و صداو سیما اعلام شود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه مسافرت‌های نوروزی در استان نسبت به مدت مشابه اضافه کرد: در بخش بازدیدکنندگان از اماکن و جاذبه‌های تاریخی سطح 9 شهرستان تابعه استان تا پایان روز 11 فروردین بیش از 600 هزار نفر از نقاطی که بلیت‌فروشی در آن انجام می‌شود بازدید کردند که رقم بسیار خوبی نسبت به نوروز سال 91 بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همدان ابراز داشت: در استان همدان 11 هتل درجه یک تا چهار ستاره با ظرفیت یک هزار تختخواب به نام‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غار علیصدر و همچنین 19 مهمانپذیر و مسافرخانه در سطوح مختلف با ظرفیت 730 تختخواب آماده پذیرایی از مسافران در تمام فصول سال هستند و همه این اماکن زیر نظر اداره کل میراث استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی و همکاری آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان در بحث اسکان میهمانان در اماکن غیر از هتل و مسافرخانه اذعان کرد: با توجه به اینکه یک هزار و 200 کلاس درس برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود، اما با اقبال مسافران به یک هزار و 500 مورد کلاس درس افزایش یافت و در سه درجه و نسبت به امکانات موجود در اختیار مسافران قرار گرفته شد.

ایزدی ابراز داشت: همچنین سه سالن مسقف محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان، 10 سالن ورزشی، حسینیه امام و حسینیه شالبافان نیز در صورت لزوم و بدی آب و هوا محل استقرار مسافران بود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی تا پایان وقت اداری 16 فروردین و خدمات‌رسانی به مسافران خاطرنشان کرد: بر اساس تأکیدات استاندار به عنوان رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان، دبیرخانه مرکزی، ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی شهرداری و همچنین ستاد اسکان فرهنگیان تا پایان وقت اداری جمعه 16 فروردین آماده به خدمت هستند تا بتوانیم خاطره خوشی را برای گردشگران به یادگار بگذاریم.

در پایان این بازدید امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی 200 هزار ریالی از هفت نفر از اعضای دبیرخانه ستاد مرکزی تسهیلات نوروزی استان تجلیل کرد.

انتهای پیام/89020/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول