اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن آمل خبر داد

مقاوم‌سازی 17 هزار واحد روستایی در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن آمل از مقاوم‌سازی 17 هزار واحد مسکونی روستایی در دولت نهم و دهم در این شهرستان خبر داد.

مقاوم‌سازی 17 هزار واحد روستایی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اسماعیل علوی صبح امروز در کمیته مدیریت بحران این شهرستان با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی مساکن روستایی با اعتبارات دولتی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است، اظهار داشت: تاکنون هزار و 500 میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی این خانه‌های روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این تسهیلات 17 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: این خانه برای پیشگیری از وقوع خسارت در زمان بحران مدیریت شده‌اند.

علوی با بیان اینکه بانک اطلاعات تجهیزات و امکانات دهیاران و دستگاه‌های دولتی برای زمان‌های بحران در حال تهیه است، گفت: در این بانک شناسنامه وسیله‌ها و تلفن دسترسی به آن ذکر می‌شود تا در زمان بحران از تعداد و نحوه استفاده آن مطلع باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روزانه قریب به 7 هزار تردد کامیون مصالح در این شهرستان صورت می‌گیرد، یادآور شد: باید در لیست بانک اطلاعاتی نام 600 واحد کامیون ذکر شود تا در زمان بحران بحران بتوان از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

رئیس بنیاد مسکن آمل با اشاره به اینکه شهرستان آمل توانایی تولید تمام مصالح ساختمانی مورد نیاز را دارد، بیان داشت: باید بتوانیم با شناسایی عاملان توزیع و تولید برای زمان‌های بحران برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی با اعلام اینکه 200 نفر از اعضای کانون کاردان‌های شهرستان آمل برای زمان بحران شناسایی شده‌اند، افزود: آموزش استادکاران و کارگران ساختمانی توسط این اعضاء آموزش داده می‌شود تا در زمان‌های بحران بتوان از آنها استفاده کرد.

علوی با بیان اینکه آمل به دلیل موقعیت جغرافیایی شرایط سیل‌خیز و زلزله‌خیز بودن را دارد، بیان داشت: باید تمهیدات لازم برای شناسایی نقاط امن در زمان بحران شهرستان اندیشیده شود.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول