اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان خبر داد

اجرای اقتصاد مقاومتی در ارتش با بومی‌سازی نیروهای وظیفه

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در همه زمینه‌ها باید اجرایی شود، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در ارتش تلاش شده با بومی‌سازی تعدادی از نیروهای وظیفه این مهم اجرایی شود.

اجرای اقتصاد مقاومتی در ارتش با بومی‌سازی نیروهای وظیفه

حمزه بیدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از منویات مقام معظم رهبری است و ایشان در صحبت‌های خود فرمودند که ما باید از یک پیچ تاریخی گذر کنیم.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در ارتش به نوعی از قبل حاکم بوده است، افزود: در راستای اجرای این امر در سازمان ارتش سعی می‌شود به صورت بهینه از امکانات، بودجه‌ها و مقدورات استفاده شود.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان تصریح کرد: برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ‌سازی شود و الگوی مصرف و نگاه‌های ما تغییر کند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با مصرف کالاهای داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی و عرصه تولید گام برداریم و باعث رونق اقتصادی کشور شویم.

بیدادی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: شاید اقدامات ما در این زمینه کافی نبوده اما مؤثر بوده است و اگر این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و نگاه‌ها و رویه زندگی رو به تغییر باشد در بلند مدت اثر بسیار مشهودتری خواهد داشت.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها در صرفه‌جویی خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: از طرفی نیز تحریم‌های اقتصادی و این نیازها از دو جهت می‌تواند باعث موفقیت ما شود یکی در زمینه صرفه‌جویی و دیگری نیز در زمینه خودکفایی و پویا شدن اقتصاد ما با مصرف محصولات داخلی و حمایت از تولید داخلی.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان تصریح کرد: از نگاه اقتصادی ارتش یک واحد مصرف‌گرا به شمار می‌رود و باید به آن بودجه تزریق شود و بهترین محصول آن نیز امنیتی است که برای مملکت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی در ارتش عنوان کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش شده با بومی‌سازی تعدادی از نیروهای وظیفه در بحث جیره‌ها صرفه‌جویی شود و در زمینه صرفه‌جویی در سوخت و استفاده بهینه از حامل‌های انرژی در پادگان نیز فرهنگ‌سازی شده و با به روز کردن سیستم‌های برق قدیمی در پادگان و بازسازی در آسایشگاه‌ از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود.

بیدادی در پایان با بیان این‌که بحث اقتصاد مقاومتی در ارتش وجود داشته و اکنون با جدیت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای آموزش اقتصاد مقاومتی ما کلاس‌هایی با عنوان کلاس‌های آگاه‌سازی در ارتش برگزار می‌کنیم و اساتید فن و مسئولان نیز این موضوع را از منظر اسلام و از نظر اقتصادی و جنبه‌های اجتماعی تبیین می‌کنند.

انتهای پیام/89006/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول