اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

780 نفر در اردبیل وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی گرفتند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از پرداخت 780 مورد تجهیزات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان اردبیل خبر داد.

780 نفر در اردبیل وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در همایش آموزش منابع درآمدی دهیاران شهرستان اردبیل و سرعین اظهار داشت: دهیاران باید طرح‌های توسعه روستایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ساماندهی ثبت و تنظیم استاندارد بودجه دهیاری‌ها را خواستار شد و افزود: این امر می‌تواند دهیاران را در مدیریت شایسته روستاها کمک کند که ضرورت دارد دهیاران توجه جدی به این امر داشته باشند.

دبیر با تاکید بر عمران و آبادانی روستاها به ویژه استفاده از وام مقاوم‌سازی گفت: استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی 12.5 میلیون تومانی با سود هفت درصد می‌تواند از آسیب‌های جانی و مالی در برابر حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله جلوگیری کند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در این زمینه با اقبال مردم تاکنون 780 مورد از این تسهیلات در مرکز استان به متقاضیان پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه بر پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله و فضولات حیوانی از معابر روستایی در ایام پیش روی نوروزی تاکید کرد.

رئیس شورای مسکن شهرستان اردبیل یادآور شد: دهیاران به عنوان متولیان روستایی با همکاری مردم و شوراها باید محیط روستاها را برای گردشگران و مسافران نوروزی آماده کنند و از محل توریستی و گردشگری نیز به درآمدزایی خود کمک کنند.

وی حل مشکلات آب شرب روستایی و روشنایی معابر و آسفالت راه‌های روستایی را خواستار شد و افزود: در این راستا دهیاران باید از طریق منابع مالی و درآمدهای خود در مسیر بهسازی و توسعه روستایی استفاده کنند.

فرماندار اردبیل توجه جدی به جمع‌آوری پسماندهای روستایی و دفن آنها را یادآور شد و به برخورد قانونی با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه مهاجرت معکوس به روستاها آغاز شده باید با همکاری دهیاران و شوراها ساخت و سازها در چارچوب قاعده مشخص انجام شده و در این ساخت و سازها سیمای سنتی و ارزشی اسلامی مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

انتهای پیام/62004/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول