اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

پایتخت معنوی نیازمند ردیف بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات به زائران است

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: مشهد نیازمند ردیف بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات به زائران بوده و باید حمایت از این شهر در سطح کلان صورت گیرد.

پایتخت معنوی نیازمند ردیف بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات به زائران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید‌هاشم بنی‌هاشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی اظهار کرد: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور نیازمند نگاه ویژه در مسیر ارائه خدمات و تسهیلات به زائران است.

وی افزود: کارنامه کاری ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی نشان می‌دهد تلاش برای ایجاد انسجام میان دستگاه‌های مختلف در مسیر ارائه خدمات و تسهیلات به زائران صورت گرفته است.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه کاهش شکایات رسیده به ستاد در قیاس با سنوات گذشته نقطه امید افزایش کیفی خدمات به زائران است، خاطرنشان کرد: باید به مشکلات و نیازهای زائران در ابعاد مختلف پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: توجه به اسکان، بهداشت، قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر جاده‌ها، حمل و نقل و خدمات فرهنگی از ابعاد مهم ارائه خدمات به زائران است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه خدمات به زائران باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند، گفت: یکی از مواردی که نسبت به کیفی‌سازی خدمات و تسهیلات به زائران مغفول مانده، آموزش به رانندگان وسایل نقلیه سبک و تاکسیرانان است.

بنی‌هاشمی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه ارتباط مستقیم با زائران و مسافران دارند بنابراین باید آموزش برخورد با مسافران و رفتار اجتماعی به آنها داده شود.

وی یادآور شد: باید رانندگان وسایل نقلیه سبک و شخصی افرادی شناخته شده و مشخص باشند تا در صورت بروز تخلف و هرگونه مشکل اخلاقی به راحتی قابل پیگیری باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشهد از حیث زیارت وجهه ملی و بین‌المللی دارد و این مسئله در حالی است که حمایتی در سطح ملی از این شهر صورت نگرفته است.

بنی‌هاشمی ادامه داد: مشهد نیازمند ردیف بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات به زائران بوده و باید حمایت از این شهر در سطح کلان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: تقبل خدمات زیربنایی پایتخت معنوی توسط مردم امکان پذیر نیست و نباید از اعتبار و عنوان پایتخت معنوی فقط در حد شعار استفاده شود.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 7283001-2 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70006/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول