اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

تجهیز 120 هکتار از اراضی پایاب سد فینارود به سیستم آبیاری مدرن

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 120 هکتار از اراضی پایاب سد فینارود به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود.

تجهیز 120 هکتار از اراضی پایاب سد فینارود به سیستم آبیاری مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در دیدار مردمی خود با اهالی روستای خوجین خلخال اظهار داشت: با اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار جهت آغاز عملیات سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی 120 هکتار از اراضی پایاب سد فینارود خلخال زیر پوشش آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین محور توسعه برای شهرستان خلخال توسعه راه‌های مواصلاتی این منطقه است، از اخذ مجوز احداث تونل در جاده خلخال به اسالم خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در آخرین روزهای کاری سال 91 با پیگیری‌های شبانه‌روزی این مجوز اخذ شد و دولت توجیه اقتصادی احداث تونل در این محور را قبول کرده و ما به دنبال بحث ردیف اعتباری و مالی آن هستیم که مردم خلخال بتوانند از راه ایمن و مناسب برخوردار شوند.

جعفری بنه خلخال به جاده در حال احداث خلخال -  فیروز‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: این جاده در نزدیکی روستای فاراب کوثر به جاده اصلی اردبیل - سرچم منتهی شده که با تکمیل آن و در ادامه احداث کمربندی و جاده کلور - درام شهرستان خلخال از بن‌بست خارج خواهد شد.

وی به ادامه فعالیت و پیگیری از سوی مسئولان شهرستان و نظارت بر ساخت و ادامه عملیات اجرایی جاده کلور - درام اشاره کرد و افزود: از چهار کیلومتر طول این جاده کوهستانی با تلاش پیمانکار و مسئولان یک کیلومتر بازگشایی شده و تا اواخر خرداد ماه 92 این جاده به صورت جاده خاکی بازگشایی اولیه شده و تردد در آن آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین از اخذ مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برای شهرستان خلخال با ظرفیت 486 مگاوات برق خبر داد و تصریح کرد: 30 درصد سرمایه‌گذاری آن را شرکت مپنا قبول کرده و با ورود و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد این نیروگاه در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث این نیروگاه در خلخال خواهیم بود.

جعفری بنه خلخال با اشاره به نگرانی مردم خلخال در خصوص ادامه روند احداث کارخانه سیمان خلخال نیز بیان داشت: پیمانکار سابق توان ادامه این پروژه عظیم و اجرای آن را ندارد و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی عملاً با عقب انداختن پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی این پروژه عظیم و بالا رفتن قیمت ارز در کندی اجرای این پروژه مقصر هستند.

وی ادامه داد: چرا باید در تمامی نقاط ایران ساخت کارخانه‌‌های سیمان و دیگر کارخانجات ادامه داشته باشد و کارخانه سیمان خلخال فقط با 20 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 70 درصد سهام کارخانه سیمان به سرمایه‌گذار جدید واگذار شده که به محض آغاز فعالیت به مردم خلخال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه خلخال در پایان سخنان خود از مسئولان شهرستان خواست تا با توان مضاعف در خدمت مردم و آبادانی منطقه باشند و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق سازند.

انتهای پیام/62008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول