اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نظارت بر مواد غذایی کرمانشاه خبر داد

پلمپ یک کارخانه فرآورده‌های گوشتی در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: سرپرست نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی استان کرمانشاه از پلمپ یک کارخانه فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس در کرمانشاه خبر داد.

پلمپ یک کارخانه فرآورده‌های گوشتی در کرمانشاه

پیمان پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از پلمپ یک کارخانه فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس در کرمانشاه در روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و تشدید بازرسی‌های نامحدود و شبانه‌روزی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه در یک بازرسی شبانه که به همراهی سازمان تعزیرات حکومتی استان در روز گذشته صورت گرفت یک کارخانه تولید کننده فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس پلمپ شد و در کمیته فنی معاونت غذا و داروی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان علوم پزشکی استان کرمانشاه و دیگر دست‌اندرکاران، تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا با انجام وظیفه از سفره و تغذیه مردم پاسداری کنند، ادامه داد: به‌طور کلی فست‌فودها از لحاظ ارزش غذایی از جایگاه خوبی برخوردار نیستند و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با متخصصان تغذیه مشورت صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مواد غذایی ذاتا مضر نیستند، تصریح کرد: از فست‌فودها می‌توان به‌صورت موردی در برنامه غذایی روزانه استفاده کرد و تنها نحوه استفاده از مواد غذایی باعث سود و زیان آن به بدن می‌شود.

پاکزاد با یادآوری اینکه افراد متعهد و شریفی در صنف صنایع غذایی استان وجود دارند، افزود: پلمپ این کارخانه گوشتی برای نخستین بار به‌دلیل مشاهده عینی در استان صورت گرفته و تنها به خاطر کوتاهی و عدم رعایت بهداشت برخی از کارگران این کارخانه بوده است.

سرپرست نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در خرید فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس باید به قیمت این فرآورده‌ها توجه کرد، ادامه داد: در خرید این فرآورده‌ها لازم است که به قیمت آن توجه و با قیمت گوشت خالص در بازار مقایسه شود.

وی با اشاره به اینکه در اکثر همبرگرهای کارخانه‌ای، نشاسته به‌کار می‌رود، خاطر نشان کرد: مقعر بودن این همبرگرها به هنگام سرخ کردن و جمع نشدن آن نشان از وجود نشاسته بالا در این مواد غذایی است.

پاکزاد با ابراز تأسف از اینکه این کارخانه متخلف از کارخانه‌های باسابقه و به‌نام در استان کرمانشاه بوده، اعلام کرد: بررسی رعایت بهداشت در چنین کارخانه‌هایی تنها بر عهده معاونت غذا و داروی علوم پزشکی استان نبوده و اداره دامپزشکی و سازمان استاندارد استان کرمانشاه نیز در این قضیه دخیل هستند.

انتهای پیام/2700/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول