اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

آغاز عملیات احداث کارخانه پرلیت و فولاد کوثر

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی کارخانه‌های پرلیت و فولاد کوثر در روزهای آینده خبر داد.

آغاز عملیات احداث کارخانه پرلیت و فولاد کوثر

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اتمام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم قرار بود عملیات اجرایی کارخانه‌های پرلیت و فولاد کوثر اواخر سال انجام شود اما به دلیل برخی تعطیلات و ناهماهنگی‌ها مراسم کلنگ‌زنی روزهای آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی مصوبات خوبی را در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله آن تصویب 2 میلیارد تومان اعتبار برای محور کلور – درام و 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت خلخال و کوثر بود.

این نماینده مجلس افزود: 2 میلیارد تومان برای احداث تونل غیر‌همسطح فاراب – گیوی و به همین میزان اعتبار برای چهار بانده کردن راه فاراب – گیوی اختصاص یافت.

جعفری‌بنه خلخال از تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی راه روستایی به میزان 70 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: 500 میلیون تومان برای تکمیل راه ماسوله – ماجولان و 3 میلیارد تومان برای تکمیل محور – فیروز‌آباد – خلخال اختصاص یافت تا بتوان پایان شهریور ماه امسال این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند.

وی از اختصاص 2 میلیارد تومان برای محوطه‌سازی مسکن مهر و تعیین تکلیف 90 واحد مسکن مهر متوقف شده خلخال خبر داد و بیان داشت: قرار شد پروژه 51 واحدی گیوی‌علیا نیز تعیین تکلیف شود.

رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی به اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای محور هشتجین – درام و 500 میلیون تومان برای دو بانده کردن راه خلخال – خوجین اشاره کرد.

جعفری‌بنه خلخال به بازنگری طرح جامع شهر خلخال اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر مبلغ یک میلیارد تومان نیز برای آغاز فعالیت احداث تونل خلخال – گیلان اختصاص یافت.

وی گفت: شاه کلید توسعه جنوب استان ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب شهری و روستایی است که در سایه همین امر امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی با توجه به ظرفیت‌های غنی معدنی، گردشگری و کشاورزی میسر خواهد بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این امر صرفاً با پیگیری‌های شبانه‌روزی میسر خواهد بود و جلب توجه مسئولان وزارتی و استانی در زدودن چهره محرومیت از منطقه به خوبی در حال انجام است.

جعفری‌بنه خلخال به اقدامات ماندگار و ارزشمند در توسعه جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تعهد و پیمانی که با مردم داشتیم در ایفای وظیفه و انجام پیگیری‌های لازم در توسعه همه‌جانبه خلخال و کوثر تلاش پیگیرانه‌ای را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/62002/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول