اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خبر داد

راه‌اندازی کارخانه تولید کک با ظرفیت 900 هزارتن/ 56درصد ذوب آهن به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه 56 درصد ذوب‌آهن در هفته جاری به بخش خصوصی عرضه می‌شود، از راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه کک‌سازی کشور به لحاظ کیفیت تولید در ابتدای سال 92با ظرفیت 900هزار تن خبر داد.

راه‌اندازی کارخانه تولید کک با ظرفیت 900 هزارتن/ 56درصد ذوب آهن به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اردشیر سعدمحمدی در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید فولاد در جهان و کشورهای مختلف، اظهار کرد: در سال 2012 حدود یک‌میلیارد و 527 میلیون تن فولاد در جهان تولید شده که برای سال 2013 این عدد قرار است از مرز یک‌میلیارد و 600 تن عبور کند.

وی با بیان اینکه چین بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد دنیا با تولید 700 میلیون تن فولاد است، افزود: ژاپن دومین کشور تولید کننده فولاد جهان با 104 میلیون تن تولید است که چین در مقام مقایسه‌ای با رکورد دوم تولیدکننده فولاد جهان، هفت برابر بیش از ژاپن تولید دارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تولید فولاد ایران پیش از انقلاب یک‌میلیون تن بوده و امسال از عدد 16 میلیون تن گذشته و می‌توان گفت این تولید تقریباً 16 برابر شده است.

* ظرفیت تولید فولاد تا سال 94 به بیش از 30 تن می‌رسد

وی ادامه داد: قرار است تا سال 94 ظرفیت تولید فولاد به بیش از 30 میلیون تن برسد.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه در سال 1400 این عدد به لحاظ کیفیت به 50 میلیون تن در سال می‌رسد، گفت: ما باید برنامه‌ریزی مدون و سرمایه‌گذاری مشخص برای این کار داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه سنگ آهن و زغال سنگ دو ماده ضروری اولیه برای تحقق سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های اجرا هستند، گفت: برای 50 میلیون تن آهن حداقل 80 میلیون تن سنگ آهن لازم داریم که این ظرفیت تا 10 سال آینده باید بیش از دو برابر شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بحث زغال سنگ برای کوره بلند افزود: ما نیازمند این هستیم که تولید زغال سنگ را افزایش دهیم تا احتمال تولید کک در کارخانه‌هایی که سرمایه‌گذاری شده است، فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زغال سنگ، حداقل تا چهار برابر آن را افرایش می‌دهیم.

سعد محمدی یکی از شاخصه‌های تعیین صنعتی بودن یک کشور را تولید فولاد دانست و اظهار کرد: کشورها از نظر میزان مصرف فولاد به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی آنهایی که مصرف سرانه زیر 100 کیلوگرم دارند، دیگری کشورهایی که میزان مصرف سرانه بین 100 تا 300 و نیز کشورهایی که مصرف سرانه آنها بیش از 300 کیلوگرم است، تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کشور میزان مصرف سرانه فولاد حدود 288 کیلوگرم برای هر نفر است که ما در سقف کشورهای دسته دو هستیم که این سقف را ظرف چند سال آینده به سقف کشورهای در حال توسعه می‌رسانیم.

* کارخانه کک سازی 900 هزار تنی در ذوب آهن اصفهان راه اندازی می‌شود

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب آهن جزو نخستین بخش صنعتی کشور است که رشد اقتصادی متناسب با جایگاه خود را دارد، افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که برنامه کوتاه مدت این کارخانه راه‌اندازی کارخانه کک‌سازی است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 92 کارخانه کک‌سازی 900 هزار تنی کوره سه را راه اندازی می‌کنیم که بزرگ‌ترین کارخانه کک سازی کشور به لحاظ کیفیت تولید و نیز در خاورمیانه است.

سعد محمدی همچنین از دو طرح تولید 55 مگاواتی برق خبر داد و گفت: این مجموعه قرار است در کل 110 مگاوات برق تولید کند که اکنون آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: دو طرح زیست محیطی و پایش آنلاین مجموعه سیستم‌های تولیدی از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری است که در ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه با تولید کک در کشور میزان هزینه در مقابل خرید کک خارجی کاهش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به راه اندازی کارخانه کک ما خریدار محصول زغال سنگ کشور می‌شویم که این خود رونق اقتصادی به همراه دارد.

* 56 درصد ذوب آهن از طریق سازمان خصوصی عرضه می‌شود

وی در بخشی از صحبت‌های خود از عرضه حدود 56 درصد ذوب آهن از طریق سازمان خصوصی سازی در روز 23 اسفند ماه جاری خبر داد و افزود: با انتقال ذوب آهن اصفهان یک شرایط جدید را به لحاظ ساختاری از حالت دولتی به خصوصی پیدا می‌کنیم.

سعد محمدی ادامه داد: این تصمیمات دارای اهمیت است، چراکه تصمیم‌سازی برای مدیران ارشد و  فراهم کردن تولید آهن برای مشی تولیدات اهمیت دارد.

وی افزود: برای ساختار جدید، تفکر هم باید تغییر کند که جزو برنامه میان مدت آینده است که با نگاهی نو بر مبنای ایده‌های جدید روز گام بردارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: نکته دارای اهمیت بعدی آموزش نیروی انسانی است که نیروهای ارزشی را برای علوم نوین برنامه‌ریزی و سطح دانش را به دانش روز نزدیک کنیم هر چند خود دارای دانش باشند.

* تولید آهن اسفنجی با خرید ذوب آهن فولاد چهار محال و بختیاری

وی اضافه کرد: آموزش یک امر مداوم است و ما باید در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری عملیات اجرایی علمی مشخصی را دنبال کنیم که بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

سعد محمدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ذوب آهن فولاد چهارمحال بختیاری را با ظرفیت چهار میلیون تن در اختیار و در تولید آهن اسفنجی ذوب آهن نفوذ پیدا و سهم تولید 10 کشور را از طریق آن تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در تعیین طرح توازن نیز برنامه‌ریزی کردیم که تا پایان خرداد ماه آینده ظرفیت تولید فولاد را به 3.4 درصد رسانده که با اضافه کردن ظرفیت چهار محال و بختیاری به 4.6 درصد تولید می‌رسد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: سیستم تولیدی باید حرف جدید داشته باشد و ما در نظر داریم محصول جدید و سبد تولید متنوع و طیف بیشتری از خریداران را تأمین کنیم.

وی افزود: برای تنوع در محصول در برنامه میان مدت به زودی این نگاه را اجرایی و تا 1.5 دیگر محقق و قطعات فولادی مختلف می‌سازیم.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول