اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

ابلاغ احکام هیئت نظارت برگزاری انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان از ابلاغ احکام برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان و هیئت نظارت به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان خبر داد.

ابلاغ احکام هیئت نظارت برگزاری انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند اظهار داشت: حماسه سیاسی با توجه به پیش رو بودن انتخابات در 24 خرداد سال جاری است.

وی ادامه داد: در روز 24 خرداد انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تویسرکان نیز برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات بتوانیم بسترهای لازم را به نحو لازم فراهم کنیم افزود: حماسه سیاسی باید با شکوه بیشتری تحقق یابد.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی بصیرت، آگاهی و هوشیاری لازم را برای شرکت با شور و گسترده در انتخابات را دارند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ما متولیان برگزاری انتخابات باید وظایف خود را در چارچوب قانون و مقررات انجام دهیم که امانتی را که مردم به دست ما سپردند به شایستگی امانتداری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی از نخستین انتخابات یعنی رفراندم 12 فروردین سال 58 و تعیین جمهوری اسلامی تا آخرین آن که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود همگی در صحت و سلامت و درستی انجام شد و کوچک‌ترین خدشه‌ای به اصالت انتخابات وارد نشده است. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو هم با بالندگی و شکوه بدون کمترین خدشه‌ای برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان دارای یک میلیون و 758 هزار نفر جمعیت است بیان داشت: جمعیت استان در قالب 506 هزار خانوار در مناطق مختلف استان سکونت دارند.

قاسمی‌فرزاد افزود: جمعیت شهری استان بالغ بر یک میلیون و 51 هزار و 500 نفر و تعداد جمعیت روستایی 705 هزار و 609 نفر است.

وی در ادامه به تعداد شهرستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: استان همدان دارای 9 شهرستان با 9 فرمانداری، تعداد 11 معاون فرماندار، تعداد 25 بخش و تعداد یک هزار و 75 روستای دارای سکنه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه‌هایی که وزارت کشور صادر کرده روزشمار انتخابات ابلاغ شده است گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تویسرکان به مدت هفت روز از 17 تا 23 فروردین انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز از 26 فروردین تا یکم اردیبهشت سال 92 و نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره ریاست جمهوری از 17 تا 21 خرداد به مدت پنج روز انجام خواهد شد. 

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: با توجه به تدابیر و تمهیداتی که اندیشیده شده پیش‌بینی می‌شود که در استان همدان تعداد یک‌هزار و 267 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم و تعداد یک‌هزار و 561 شعبه اخذ رأی برای انتخابات شواراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشیم که آمار صندوق‌های رأی بر اساس آمار دوره های گذشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسه امروز برای هماهنگی بیشتر بین مجموعه استانداری تشکیل شده افزود: تاکنون مجموعه متولیان برگزاری انتخابات آسیب‌شناسی‌هایی را در سطح شهرستان‌ها در خصوص انتخابات انجام داده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان اضافه کرد: آسیب‌شناسی انتخابات در سه حوزه مختلف انجام شده که بررسی مسائل، مشکلات و کمبودهای انتخابات گذشته برای رفع آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: دومین موضوع آسیب‌شناسی در مورد برنامه‌های آموزشی که در انتخابات گذشته انجام شده اگر کمبود و نقصی وجود داشته با بررسی‌های کارشناسی رفع شود و یک برنامه جامع آموزشی برای همه دست‌اندرکاران اجرایی خواهیم داشت.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: در خصوص پیشگیری از مسائل بعد از انتخابات جلساتی را برگزار کردیم تا انتخابات با قدرت برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فناوری اطلاعات انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: رایانه‌ای شدن انتخابات 24 فرآ                                          یند دارد که این دوره انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ادامه داد: طرح اجرای نقطه‌گذاری شعب اخذ رای با برنامه GIS و GPS انجام شده و امضای الکترونیکی فرمانداران و بخشداران با کارت هوشمند ملی انجام خواهد شد.

وی در ادامه اذعان داشت: طرح‌های مختلف برای مانور کارایی سیستم الکترونیکی و اینترنتی در فرمانداری‌ها انجام شده و نقاط آسیب‌پذیر مشخص شده و برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این موانع را انجام دادیم.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه احکام هیئت نظارت برگزاری انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ شده افزود: احکام این افراد از سوی شورای نگهبان و هیئت نظارت ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: انتصابات و خلأهایی که در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها وجود داشت انجام شده و در حال حاضر در این بخش هیچ گونه خلأیی وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی انتخابات گفت: آموزش‌های متمرکز منطقه‌ای از سوی وزارت کشور انجام شده که فرمانداران و بخشداران در این دوره آموزشی شرکت کردند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه مهمترین برنامه سال جاری در حوزه سیاسی برگزاری انتخابات است با استفاده از تمام امکانات و نیروی انسانی وارد کار خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر شهر و روستا بر اساس جمعیت آنها اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت تعداد اعضای شورای شهرهای بالای 500 هزار تا یک میلیون نفر 15 نفر خواهد بود که در استان همدان شهر همدان دارای این ویژگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ادامه داد: شهرهای بالای 100 تا 200 هزار نفر جمعیت تعداد شورای آنها 11 نفر خواهد بود که در استان ملایر تعداد 11 نفر اعضای شورای آن است.

وی اضافه کرد: شهرهای بهار، کبودراهنگ و تویسرکان با توجه به اینکه از 20 تا 50 هزار نفر جمعیت دارند تعداد اعضای شورای آنها هفت نفر است.

قاسمی‌فرزاد افزود: شهرهای اسدآباد و نهاوند جمعیتی بین 50 تا 100 هزار نفر دارند که اعضای شورای آنها تعداد 9 نفر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه روستاهای بالای 20 خانوار با کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر اعضای شورای آنها است خاطرنشان کرد: روستاهای بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت دارای پنج نفر اعضای شورای شهر خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در پایان گفت: شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت اعضای شورای اسلامی آنها پنج نفر خواهد بود.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول