اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست آبیک:

طبیعت بسترساز رشد انسان است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: انسان باید همراه طبیعت باشد نه نقطه مقابل طبیعت، چرا که طبیعت بسترساز رشد انسان است.

طبیعت بسترساز رشد انسان است

محمدامین آزادبخت به مناسبت 13 فروردین روز طبیعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طبیعت با توجه به ذاتی که دارد و شامل: دشت، رودخانه، بیابان، کوه، ارتفاعات پست، آب‌های آزاد، جنگل و سبزه، گونه‌های جانوری، پرندگان و پوشش گیاهی است که جزو آفریده‌های الهی محسوب می‌شود.

وی افزود: انسان از آغاز خلقت نمی‌تواند از طبیعت جدا باشد چرا که منشأ هر چیزی در کره زمین وابسته به طبیعت است.

این مسئول ادامه داد: کره جهان به سه کره آب که مایه حیات است، کره هوا که تأمین‌‌کننده اکسیژن و کره خاک که بستر رشد موجودات و انسان است، تقسیم می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک با بیان اینکه انسان بیشترین تأثیر را در تغییرات طبیعت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: گرچه استفاده از طبیعت از نیازهای اساسی انسان است ولی انسان باید به اندازه و نحوه مطلوب از طبیعت استفاده کند.

وی ادامه داد: انسان فرصت تجدید و جبران‌پذیری را به طبیعت بدهد تا قدرت بازسازی خودش را داشته باشد و برای توسعه پایدار و نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

آزادبخت اضافه کرد: علاوه بر انسان، حوادث غیر مترقبه و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، خشکسالی و تغییر اقلیم و پدیده‌ها می‌تواند طبیعت را دستخوش تغییر و تحول کند.

وی اذعان داشت: طبیعت و محیط زیست یک امانتی است که از گذشتگان به ما رسیده که باید آن را حفظ کنیم تا بتوانیم به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

این مسئول با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت تصریح کرد: در این روز که به دامان طبیعت می‌رویم باید آن را نشانه‌ای از وجود و بخشندگی خدای متعال دانست چرا که طبیعت آنقدر بزرگوار، بخشنده و ظرافت دارد که باید در حفظ آن گام برداریم و نگذاریم محل زباله شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک اذعان داشت: نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی به طور مطلق بد و یا خوب است چرا که برخی عادات اشتباه در زندگی امروزی از تکنولوژی نشأت می‌گیرد که به عنوان نمونه به ظروف یکبار مصرف می‌توان اشاره کرد که رها کردن آن در طبیعت سبب معضل برای طبیعت و انسان می‌شود چرا که تجزیه آن ممکن است طبق آمارها صدها سال به طول بیانجامد.

آزادبخت با بیان اینکه مخالف استفاده از ظروف یکبار مصرف سازگار با طبیعت و یا بافت‌های گیاهی نیستیم، افزود: شهروندان در روز طبیعت از ظروف یکبار مصرف خودداری و به جای قطع درختان‌ از ذغال استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آتش را خاموش نشده در طبیعت رها نکنید، ادامه داد: این اقدام تهدیدی برای جنگل و مراتع محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان باید در روز طبیعت از هر گونه تخریب و دستکاری طبیعت خودداری کنند و به فکر مخلوقات خدا و طبیعت باشند.

این مسئول حفاظت از محیط زیست را مطابق اصل 50 قانون اساسی وظیفه همگانی ذکر و خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست نه تنها بر عهده اداره حفاظت از محیط زیست بلکه بر عهده همه مردم، ارگان‌ها و نهادهاست و همه باید در حفظ طبیعت و محیط زیست سهیم باشند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک ابراز داشت: اگر محیط زیست سالم و طبیعت پاکیزه باشد انسان می‌تواند به رشد، ترقی و تعالی برسد چرا که طبیعت سالم، آرامش و اخلاق نیکو داشتن را برای انسان به ارمغان می‌آورد و بسیار انرژی‌بخش است.

آزادبخت با طبیعت بودن را رمز بقا و حیات انسان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از لحاظ اعتقادی و حقوقی باید حق حیوانات، انسان‌ها و زمین رعایت شود، باید با طبیعت آشتی کنیم تا بتوانیم بقای خود را نیز تضمین کنیم.

وی متذکر شد: انسان باید از منابع طبیعی به نحو مطلوب استفاده کند تا نسل‌های آینده بتوانند از این امانت به نحو احسن استفاده کنند چرا که طبیعت خلق اثری زیبا از سوی پروردگار است.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول