اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایام نوروز

یگان حفاظت ویژه محیط زیست در قم فعالیت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از فعالیت کشیک نوروزی به منظور حفاظت و نظارت مستمر بر محیط زیست در ایام نوروز خبر داد.

یگان حفاظت ویژه محیط زیست در قم فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمودعلی رکنی اظهار داشت: یگان حفاظت ویژه محیط زیست در ایام نوروز به منظور حفاظت موثر و نظارت مستمر بر محیط زیست فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه حفاظت از مناطق، حیات وحش و منابع آلاینده در نوروز به صورت ویژه انجام می‌گیرد، گفت: در روز طبیعت نیز  مجموعه تشکل‌های زیست محیطی و یگان حفاظت به منظور همراهی با مردم عزیز و دوستداران محیط زیست در پارک‌ها حضور می‌یابند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: یگان حفاظت شامل مجموعه‌ای از نیروهای کارشناس و محیط‌بان هستند که بر واحدهای تولیدی و همچنین مناطق مورد مدیریت و آزاد نظارت کرده و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام آن است که شرایط مناسبی برای تداوم حیات محیط زیست تعریف و تدبیر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: با متخلفین به لحاظ اداری و برای حفظ سلامت عمومی جامعه، حفظ تنوع محیط زیست و اکوسیستم‌های موجود برخورد قاطع خواهد شد.

کاظم کاکایی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز گفت: با توجه به کنترل صنایع آلاینده و بعضاً غیر مجاز که سعی می‌کنند در ایام تعطیل فعالیت‌های خود را گسترش دهند، کشیک‌های نوروزی و سرکشی از مناطق صنعتی می‌تواند در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد محیط سالم و عاری از آلودگی‌های زیست محیطی برای زائران کریمه اهل بیت(س) موثر باشد.

سید رضا موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه در کشیک نوروزی برنامه‌های کشت و کنترل در مناطق ویژه و حساس به طور گسترده‌تری صورت می‌گیرد یادآور شد: نظارت بر مناطق و عرصه‌های طبیعی به صورت شبانه‌روزی انجام خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: یگان ویژه حفاظت محیط زیست نسبت به نظارت و پایش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام خواهد کرد و به واحدهای متخلف و آلاینده محیط زیست اخطار و در صورت ادامه فعالیت و تداوم آلایندگی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول