اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

طبیعت امانتی الهی است

امام جمعه سلماس گفت: طبیعت امانتی الهی قلمداد می‌شود که برای حراست از آن باید تلاش شود.

طبیعت امانتی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، حجت‌الاسلام محمد موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: هم اکنون در آستانه فرا رسیدن 13 فروردین قرار گرفته‌ایم که در این روز مردم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به فضای سبز و چشم‌اندازهای طبیعی مراجعه می‌کنند لیکن باید برای حراست از این امانت الهی تلاش کنند.

وی به خرافه بودن نحسی روز 13 فروردین اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ شخص عالم و ادیبی بر صحت داشتن این موضوع مهر تایید نزده است بنابراین لازم است اقشار مختلف جامعه این پندارهای نادرست و تصورهای غلط را از ذهن خود دور کنند و در این روز خاطره‌انگیز شکر نعمت‌های خداوند متعال را به جا آورند که این پسندیده‌تر است.

موسوی گفت: دشمنان به دنبال القای این تصور نادرست هستند که اسلام مخالف شادی است حال آنکه باید از طریق معرفی درست مبانی اسلام، با القاءکنندگان این تفکرها مبارزه کرد به طوری که در روز 13 فروردین مردم می‌توانند به تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن دست بزنند ولی باید از معصیت پرهیز کرده و به مناظر آسیب نزنند تا به این ترتیب رضایت خالق نیز جلب شود.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه تخریب طبیعت خلاف شرع و قانون است، بیان داشت: خانواده‌ها و جوانان باید به این موضوع بیشتر دقت کرده و احتیاط کنند تا در اثر یک روز تفریح آنها، آسیب جبران‌ناپذیری به ثروت‌های خدادادی وارد نشود همچنین در این راستا باید به امر به معروف و نهی از منکر نیز اقدام کنند.

وی به فرا رسیدن 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز ملت بزرگ کشور به اسلام پاسخ آری داده و استقرار نظام مبتنی بر دین، عدالت و امامت را در کشورمان خواستار شدند به طوری که تاکنون نیز توفیق حراست از رای خود را داشته‌اند لیکن امیدوار هستیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، فرهنگی و ... پیشتازی کند.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول