اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل:

انتقاد شدید از وضعیت نامناسب پخت نان و توزیع میوه در اردبیل

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل از وضعیت نامناسب پخت نان و توزیع نامطلوب میوه در ایام نوروز امسال به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید از وضعیت نامناسب پخت نان و توزیع میوه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی بهزاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل در سخنانی با محوریت رعایت تقوا و انجام شایسته اعمال محول شده، اظهار داشت: آنچه که ما را از بن‌بست واقعی نجات می‌دهد راستگویی و راست عمل کردن در انجام مسئولیت‌ها و محوریت کارهاست.

وی خاطرنشان کرد: به رغم افزایش چندین برابری نرخ نان در چند سال اخیر همچنان نان بی‌کیفیت و بدون نظارت در اردبیل پخته می‌شود که در این باب نه نانوا منصف بوده و نه ناظر منصفانه نظارت می‌کند.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل یادآور شد: زمانی که از بی‌کیفیت بودن نان گله‌مند می‌شویم تنها بهانه وجود مسافران و گردشگران اعلام می‌شود در حالی که در مشهد مقدس با وجود 15 میلیون زائر در طول سال نان با کیفیت پخته می‌شود و هیچ صف طولانی را نیز در نانوایی‌ها شاهد نیستیم.

بهزاد به نانوایان توصیه کرد وجدان کاری را مدنظر قرار داده و از پختن نان‌های بی‌کیفیت، سوخته و خمیر شده پرهیز کنند و حداقل وجدان خود را در این موضوع قاضی کنند.

وی به وعده بی‌سرانجام مسئولان در توزیع میوه عیدانه تا 13 فروردین اشاره کرد و گفت: در حالی که چند روزی از عید نگذشته بود شاهد برچیدن ایستگاه‌های توزیع میوه ایام عید بودیم به طوری که میوه‌های شب عید این استان سر از فروشگاه‌های میوه‌فروشی و میدان میوه و تره‌بار تهران در‌آورده بود.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عنوان کرد: همه این کارها نشاندهنده بی‌مسئولیتی در امر نظارت است که امروز مردم مجبور هستند برای پذیرایی از میهمانان خود میوه با 5 هزار تومان نرخ‌گذاری را خرید کنند.

به جای تنبیه مسئول مربوطه را تشویق می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد در ادامه سخنان خود بیان داشت: به جای آنکه مسئولان قصور کننده در این امر را تنبیه کنند مسئول و اداره مربوطه را تشویق می‌کنند تا بیشتر از این در حق مردم اجحاف صورت گیرد.

وی افزود: برای همه مردم این سئوال پیش می‌آید که مسئولان ما آیا در سطح بازار خرید نمی‌کنند که مدعی عرضه میوه 2 هزار و 500 تومانی، گوشت 14 هزار تومانی، مرغ 6 هزار تومانی و دیگر مایحتاج به نرخ پایین‌تر هستند در حالی که همه این قیمت‌ها کذایی می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل دومین عنصر حفظ سلامتی و تقوای نفس را برپایی نماز اول وقت توصیف کرد و ادامه داد: کسی که نماز واقعی می‌خواند و وجدان کاری دارد هیچ وقت سعی نمی‌کند نان بی‌کیفیت تحویل مردم داده و یا ارزاق عمومی را احتکار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: بازاریان این استان و بسیاری از کسبه به جای بی‌انصافی باید انصاف را مدنظر قرار دهند چرا که خداوند متعال در روز قیامت از احسان و نیکی و وجدان کاری و درستی عمل سخن به میان می‌آورد.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول