اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه امنیت غذایی مطرح شد

راهکارهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش کیفیت نان

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه امنیت غذایی در این استان کیفیت‌بخشی به تولید نان را ضروری خواند و سه اقدام مهم در این زمینه را لازمه افزایش کیفیت نان در این استان برشمرد.

راهکارهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش کیفیت نان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در کارگروه امنیت مواد غذایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، نان را مصرف غالب مردم در این استان خواند و اظهار داشت: از این‌رو رعایت استاندارد، کیفیت و بهداشت نان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تقریبا در سفره همه خانواده‌های این استان نان وجود دارد، افزود: برای کیفیت‌بخشی به نان در این استان هر چقدر کار شود باز هم کم است.

وی ادامه داد: در بحث نان سه کار عمده و راحت وجود دارد که باید آن را انجام داد؛ یکی از این کارها نوسازی ساختمان‌های نانوایی‌ها در این استان است که لازم است سازمان صنعت و معدن برای نوسازی این واحدها تسهیلات بدون سود در نظر بگیرند و به این امر کمک کنند.

 

* 70 درصد نانوایی‌های کهگیلویه و بویراحمد مستهلک هستند

صابری یکی دیگر از کارهای لازم در مسیر کیفیت‌بخشی به نان در کهگیلویه و بویراحمد را عدم دریافت عوارض و هزینه‌های پروانه ساخت در واحدهایی که نوسازی می‌شوند، دانست و بیان کرد: از شهرداری‌ها می‌خواهم نانوایی‌هایی که برای احیاء، افزایش طبقه ‌و نوسازی اقدام می‌کنند از هزینه‌های عوارض و پروانه جدید ساخت معاف شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی دستگاه‌های استاندارد پخت نان را از سوی اداره‌کل استاندارد اقدام بعدی برای افزایش کیفیت نان به عنوان مصرف عمده مردم در این استان برشمرد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار نانوایی‌های فرسوده در این استان گفت: بر اساس آمار حدود 70 درصد نانوایی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مستهلک هستند که علت عمده کیفیت نان نیز به همین موضوع بر می‌گردد.

وی احیاء این نانوایی‌ها را ضروری خواند و یادآور شد: از آنجایی که خود خبازان چنین درآمدی را ندارند لازم است حمایت‌های لازم برای این اقدام مهم صورت گیرد.

* شبکه دنا در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف نان خوب عمل نکرده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی تصریح کرد: شبکه دنا در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه نان عملکرد خوبی نداشت و نمی‌گویم کاری نکرده ولی من ندیدم و یا حداقل اینکه کم کار کرده است.

صابری گفت:‌ باید این فرهنگ در میان مردم به وجود آید که همیشه نان سفید نیست که کیفیت بهتری دارد بلکه نان‌های تیره‌تر ارزش غذایی بالاتری دارند.

وی اضافه کرد: افزایش تمایل مردم به استفاده از نان‌ها و آردهای سبوس‌دار یکی از مهمترین مأموریت‌های مدیران و رسانه‌ها است که غفلت از آن موجب نرسیدن به اهداف کیفیت‌بخشی به نان خواهد شد.

صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با دفاع از عملکرد مدیریتی مجتمع نان بهارستان یاسوج تأکید کرد: کیفیت نان در این مجتمع تولیدی قابل قبول بوده و لازم است در این استان به سمت مجتمع‌های تولید نان برویم.

وی ساخت مجتمع‌های تولید نان و صدور مجوزهای احداث نانوایی در هر محله و کوچه به ویژه در مجتمع‌های مسکن مهر را دو اقدام مهم در افزایش کیفیت نان و کاهش ترافیک دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از نان‌های سبوس‌دار، عدم تمایل به مصرف نان‌های سفید، ساخت مجتمع‌های تولید نان و مهمتر از این‌ها کمک به احیا ‌و نوسازی مکان فیزیکی نانوایی‌ها در این استان از جمله اقدامات مهمی است که باید هر چه سریع‌تر انجام شوند.

انتهای پیام/82005/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول