اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دشمنان در صدد تضعیف جایگاه رهبری و شورای نگهبان هستند

امام جمعه اردبیل گفت: دشمنان در انتخابات پیش رو دنبال تضعیف جایگاه رهبری و شورای نگهبان به عنوان تضمین‌کننده سلامت انتخابات هستند.

دشمنان در صدد تضعیف جایگاه رهبری و شورای نگهبان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در اولین خطبه نماز جمعه سال 92 در مصلای شهر اردبیل اظهار داشت: نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری با محتوا و معناداری است که در آستانه انتخابات و تحولات اقتصادی شایسته است حماسه‌های جدید و بدیع خلق شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وجهه ممتاز حماسه سیاسی انتخابات پیش رو است، تصریح کرد: دشمنان به انتخابات خردادماه چشم دوخته‌اند تا شاید برای خود بهانه‌ای پیدا کنند که ملت ایران را بیشتر از این تحریم و تهدید کنند اما با حضور مقتدرانه ملت در صحنه تمام حصارهای دشمن می‌شکند.

عاملی به سه موضوع مهم در انتخابات اشاره کرد و افزود: موضوع اول حضور پرشور و حماسی ملت در صحنه انتخابات و مشارکت آنها در تعیین سرنوشت خودشان است چرا که هر رأی این ملت می‌تواند سرنوشت‌ساز بوده و در انتخاب یک رئیس جمهور توانمند و مدبر کارساز باشد به طوریکه رأی ندادن گناهی مضاعف و خطایی سنگین است.

این مسئول موضوع دوم را در حوزه انتخابات حفظ سلامتی آن برشمرد و خاطر نشان کرد: شورای نگهبان تضمین‌کننده سلامت انتخابات در این کشور است به طوریکه انتخابات مهم‌ترین رکن اقتدار جامعه است و آنهایی که می‌خواهند به سلامت و اقتدار انتخابات ضربه وارد کنند امروز جایگاه شورای نگهبان را نشانه گرفتند تا با ضربه زدن به آن اصالت سلامت انتخابات را زیر سئوال ببرند.

وی موضوع سوم را امنیت در انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: دشمنان امروز برای بر هم زدن امنیت انتخابات تضعیف شورای نگهبان و جایگاه رهبری را هدف‌گذاری کردند اما با هوشیاری و بیداری ملت قطعاً این توطئه‌ها دفع می‌شود.

امام جمعه اردبیل خضوع و خشوع به قانون و فصل‌الخطاب قرار دادن آن را بزرگ‌ترین عنصر برقراری امنیت در انتخابات توصیف کرد و بیان داشت: ‌طبق قانون تشخیص شورای نگهبان برای همه ما قابل قبول است و آنهایی که می‌خواهند از جیب ملت هزینه کرده و شورای نگهبان را تخریب کنند باید بدانند که مخالفت با این رکن مخالفت با حق و حقوق ملت است.

عاملی اضافه کرد: باید به تشخیص ملت احترام بگذاریم و بدون اینکه به جایگاه رهبری و اقتدار آن ضربه‌ای وارد شده و یا این رکن به بن‌بست برسد امنیت انتخابات را با تبعیت از ولایت و مجهز شدن به عنصر بصیرت حفظ کنیم.

عده‌ای با شعارهای عوام‌فریبانه قصد ورود به انتخابات را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: عده‌ای با شعارهای عوام‌فریبانه قصد ورود به انتخابات را دارند تا در یک فضای دو قطبی بتوانند آرای مردم را به سوی خود جلب کنند.

وی افزود: از جمله شعارهای عوامل‌فریبانه که در حقیقت چراغ سبز نشان دادن به قید و بندهای ارزشی و حفظ حدود و ثغور اسلامی است، می‌خواهند با آزاد گذاشتن امیال نفسانی و بها دادن به برخی کارهای مادی مردم را به انتخابات ترغیب و تشویق کنند.

عاملی تصریح کرد:‌ مردم به خوبی پشت پرده چنین شعارها و چراغ سبز نشان دادن‌ها را می‌دانند و در یک تجربه 34 ساله فهمیده‌اند که دشمن از طرح چنین مسایلی کدام اهداف را پیگیری می‌کند که قطعاً با بصیرت بی‌نظیر این ملت نه تنها حماسه‌ای شورانگیز خلق می‌شود بلکه دشمن در همان اهداف شوم خود ناکام می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما به بدنی سالم شباهت دارد که به سرعت سموم را از خود دفع می‌کند و در عین سلامتی اجازه نمی‌دهد دیگران دخالتی در این کشور کنند.

برای اصلاح زندگی در سال نو با برنامه‌ریزی حرکت کنیم

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود سال نو و اهمیت حسابرسی و خانه تکانی واقعی را به تک تک نمازگزاران توصیه کرد و ادامه داد: باید قلب خودمان را نو کنیم و درون خود را از هرگونه رفتار و اخلاق چرکین و ناپاک دور کنیم.

عاملی با بیان اینکه نباید دو روز ما عین هم بوده و ضرورت دارد محاسبه اعمال را همیشه در دستور کار قرار دهیم، بیان کرد: آن کسی که دو روزش شبیه هم است و یا روز به روز به سمت عقب‌ماندگی حرکت می‌کند قطعاً در خسران و نقصان است و ضرورت دارد در سال نو قدر عافیتمان را بدانیم و قبل از پایان عمر از گناهان و آلودگی‌ها توبه کنیم.

وی گام اول را توبه کردن و گام‌های بعدی را ارتباط صمیمی با خداوند و رسیدن به یک شبهه عصمت توصیف کرد و بیان داشت: در سال جدید باید نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم و زبان، گوش و چشم خود را از حرام و کارهای بیهوده حذر داریم و به اصلاح امور پرداخته و از فرصت حیات در کسب خیرات بهره ببریم.

عاملی دوری از تجملات را به نمازگزاران توصیه کرد و یادآور شد: دوری از تجملات، تشریفات و اسراف‌گرایی نشان بلوغ عقلانیت است که این خود نمودی از تقوا می‌باشد.

خطیب جمعه اردبیل دور شدن از آداب و رسوم غلط و اسیر نشدن در برابر احساسات زودگذر را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: عقل بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که گاه قرآن از آن به عنوان اولی‌الالباب یاد می‌کند و باید دانست احکام الهی نظیر نماز و روزه که نشانی از عقلانیت است تنها تکلیف نیست بلکه تشرف است.

وی در پایان خطبه‌های نماز افزود: زیبایی شیعه در تکیه بر عقلانیتی است که امروز بسیاری از گروه‌های ضاله حسرت این کارهای عقلانی همراه با تعقل را می‌خورند.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول