اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراهای شهر

هماهنگی لازم بین هیئت‌های نظارت شوراها و شورای نگهبان صورت گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با بیان اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر خرداد ماه سال آینده همزمان برگزار می‌شود، گفت: باید هماهنگی لازم بین هیئت‌های نظارت شوراها و شورای نگهبان انجام شود.

هماهنگی لازم بین هیئت‌های نظارت شوراها و شورای نگهبان صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: بیشتر اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات در دوره‌های گذشته حضور داشتند و در این‌باره تجربه بسیار خوبی دارند.

وی از استقرار هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در فرمانداری‌ها خبر داد و افزود: انتخابات شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس نظارت می‌شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه سال آینده به طور همزمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی لازم باید بین هیئت‌های نظارت شوراها و شورای نگهبان انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را به طور مستقل اعلام کرد و گفت: هیئت‌های نظارت باید در تایید صلاحیت افراد دقت لازم را انجام دهند.

وی به حوادث سختی که در شورای شهر رشت به وجود آمده است، اشاره کرد و یادآور شد: تمام شوراها از وضعیت به وجود آمده ناراحت هستند و برای جلوگیری از این وضعیت باید در تایید صلاحیت افراد دقت بیشتری انجام شود.

*گرایش‌های جناحی در تایید صلاحیت افراد دخالت داده نشود

کوچکی‌نژاد خواستار عدم دخالت گرایش‌های جناحی و سیاسی افراد در تایید صلاحیت‌ها شد و اضافه کرد: در تایید صلاحیت افراد باید دقت بیشتری انجام شود تا حوادث بعدی اتفاق نیفتد.

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نظارت بر انتخابات را مطالبه مردم دانست و اظهار کرد: هیئت‌های نظارت باید با جرأت، شهامت و دقت تایید صلاحیت افراد را انجام دهند.

*جلب اعتماد عمومی وظیفه هیئت‌های نظارت است

دبیر اجرایی شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نیز در جلسه مذکور به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات را برای نخستین بار در کشور تجربه می‌کنیم و وظیفه نظارت در تمام مراحل انتخابات را به عهده داریم.

رجبعلی محمدپور جلب اعتماد عمومی را وظیفه هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها عنوان کرد و افزود: حراست از آرای مردم، کیفیت‌بخشی بر نظارت با کمترین هزینه و ... از دیگر وظایف هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها است.

انتهای پیام/84001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول