اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

مغفول ماندن صنعت گردشگری مانعی برای توسعه جنوب اردبیل است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مغفول ماندن صنعت گردشگری بزرگ‌ترین مانع در توسعه جنوب استان اردبیل است.

مغفول ماندن صنعت گردشگری مانعی برای توسعه جنوب اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال صبح امروز در بازدید از برخی سایت‌های گردشگری خلخال و کوثر با انتقاد از توجه ضعیف مدیریت استان به این مجموعه‌ها اظهار داشت:‌ گویا ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های جنوب استان برای مسئولان استانی ناشناخته می‌باشد یا تمایلی برای شناساندن این ظرفیت‌ها و توجه به سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه را ندارند.

وی تصریح کرد:‌ در حالی که زیباترین جاده و گردنه توریستی کشور، تفرجگاه زیبای اندبیل و بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری در جنوب استان قرار دارد کمبود امکانات در این زمینه هویدا است.

جعفری‌بنه خلخال خاطر نشان کرد: باید این ظرفیت‌های فراموش شده گردشگری به معنای واقعی احیا شده و از طریق رسانه‌ها و مجموعه‌های اطلاع‌رسانی به آگاهی مردم برسد تا بتوانند با تأمین زیرساخت‌ها از این فضاهای گردشگری و امکانات استفاده کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که در توسعه ظرفیت‌های گردشگری خلخال و کوثر تلاش کنند و باید فراموش نکنند که خلخال و کوثر می‌توانند قطب مهمی در صنعت توریسم و اکوتوریسم باشند.

جعفری‌بنه خلخال بیان کرد:‌ جنوب استان توان این مهم را دارد و از تفرجگاه اندبیل گرفته تا ظرفیت‌های قومی، زبانی و مذهبی و نیز یادمان‌های تاریخی از قبیل قلعه خشتی گیلوان، پل تاریخی فیروز، منبر مشکول، حمام سنگی گیوی و... بهترین مأمن برای حضور گردشگران باشد.

وی یادآور شد: ‌از متولیان این حوزه می‌خواهیم علاوه بر ورود کارآمد و تأثیرگذار در حوزه گردشگری و ایجاد امکانات لازم و به بار نشاندن تله‌کابین و سایر امکانات رفاهی در سایت اندبیل زمینه جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری پیرامون سد گیوی که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از الان باید توجه داشته باشیم که محل استقرار این سد و دریاچه‌ای که پشت آن در آب گرم گیوی ایجاد می‌شود فرصت ممتازی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش‌های آبی، قایق‌سواری، ‌پرورش ماهی در قفس، ایجاد واحدهای تجاری و مجموعه‌های تفریحی، توریستی می‌باشد.

وی گفت:‌ برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر فرصت‌های مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف جنوب استان از جمله ظرفیت‌های گردشگری است و متقاضیانی که از بخش خصوصی برای ورود به این بخش اعلام آمادگی کردند لازم است مسئولان استانی و شهرستانی با درک شرایط موجود و محرومیت منطقه زمینه لازم برای جذب این سرمایه‌گذاران را فراهم آورند.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس افزود: هر چه به بخش خصوصی و توان آنها تکیه کنیم قطعاً مسیر پیشرفت تسهیل شده و زیرساخت‌های لازم و مشوق‌های مورد نیاز نیز از طرف متولیان فراهم می‌آید تا یک حرکت رو به جلو را در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها و جذب توریسم شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول