اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی میراث کرمان:

تحریم‌ها تأثیر مثبتی بر صنعت گردشگری داشته است

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تحریم‌های اقتصادی تاثیرات مثبتی بر صنعت گردشگری داخلی به ویژه استان کرمان داشته است.

تحریم‌ها تأثیر مثبتی بر صنعت گردشگری داشته است

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان تأثیر تحریم‌ها را بر صنعت گردشگری را مثبت خواند و اظهار داشت: تا پیش از آغاز تحریم‌ها متوسط ضریب اشغال هتل‌های استان 20 تا 25 درصد بود، اما در حال حاضر به 30 تا 35 درصد رسیده است.

وی افزایش قیمت بلیط پروازهای خارجی را بی‌تاثیر بر این مسئله ندانست و تصریح کرد: نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن کاهش تقاضا برای تورهای خارجی از دیگر دلایل روند رو به رشد گردشگری داخلی به ویژه در جنوب‌شرق کشور بوده است.

افضلی با اشاره به اینکه آمار رزواسیون مراکز اقامتی حکایت از نوروزی پر مسافر برای استان کرمان دارد، افزود: در نوروز 91 بیش از 3 میلیون گردشگر از استان کرمان بازدید کردند که انتظار می‌رود این تعداد در نوروز 92 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه طی سال جاری، گردشگری داخلی استان کرمان جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش دو برابری تعداد پروازهای کرمان - کیش و کرمان - مشهد و راه‌اندازی پرواز سیرجان - مشهد دلیلی بر این ادعا است.

وی انجام تبلیغات و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و خدمات‌رسانی مطلوب تاسیسات گردشگری به ویژه هتل‌ها را از دلایل اصلی افزایش تمایل هموطنان برای سفر به استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر درصد قابل توجهی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خطه کریمان از طریق رسانه‌های ملی و بین‌المللی معرفی و شناسانده شدند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر استان کرمان به یکی از مکان‌های مورد توجه فیلم‌سازان و مستندسازان داخلی و خارجی تبدیل شده است، ابراز داشت: در سال جاری نخستین فیلم سینمایی گردشگری با نام "خسته نباشید" به تهیه‌کنندگی سید رضا میرکریمی تصویربرداری شد که در جشنواره فیلم فجر بسیار مورد توجه قرار گرفت.

افضلی از حضور چند مستندساز اروپایی و ایرانی طی ماه‌های گذشته در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: اکنون مراحل پیش تولید یک سریال بلند داستانی در مکان‌های تاریخی مختلفی از قبیل ارگ راین، کاروانسرای شفیع‌آباد و کلوت‌های شهداد و مکان‌های گردشگری شهرستان‌های راور و کوهبنان در حال انجام است.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول