اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتای فارس درباره کلاهبرداری با ارسال پیامک هشدار داد

خبرگزاری فارس: پلیس فتای فارس از شهروندان خواست که مراقب ترفند کلاهبرداری با ارسال پیامک توسط افراد سودجو باشند.

پلیس فتای فارس درباره کلاهبرداری با ارسال پیامک هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، رئیس پلیس فتای استان اظهار کرد: به تازگی کلاهبرداران از شیوه ارسال پیامک با مضمون برنده شدن کاربران تلفن همراه در طرح‌های مختلف، برای به دام انداختن طعمه‌های خود استفاده می‌کنند.

سید موسی حسینی ادامه داد: این افراد به علت ناشناخته بودن و همچنین خطوط تلفن بی‌نام و نشانی که در اختیار دارند، ممکن است در هر نقطه‌ای از کشور اقدام به این عمل مجرمانه کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های مخابراتی از جمله همراه اول در صورت برنده شدن هر کدام از کاربران، از طریق سامانه‌های معتبر داخلی شرکت به افراد مورد نظر اطلاع‌رسانی کرده و از آنان به هیچ‌وجه درخواست شماره حساب و رمزهای اول و دوم نمی‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس افزود: باید توجه داشت پیام‌هایی که از طریق شماره تلفن‌های معمولی همراه اول و ایرانسل اعم از اعتباری و دائمی به مشتریان ارسال می‌شود، از این حیث فاقد اعتبار بوده و نوعی کلاهبرداری است.

حسینی تصریح کرد: این افراد اگر در مرحله ارسال پیامک و نیز تماس تلفنی موفق به فریب مشترک شوند، در مراحل بعدی با اخذ شماره و رمز حساب اقدام به برداشت وجه کرده و یا اینکه مشترک را به سمت دستگاه‌های خودپرداز هدایت و با انجام یکسری اقدامات فریبنده از جمله تغییر زبان دستگاه از حساب افراد به صورت غیرمجاز برداشت می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ چنانچه پیامکی با این مضامین دریافت کردند از ارتباط با شماره ارسال کننده پیام خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس در ادامه به شیوه دیگری از کلاهبرداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: طعمه قرار گرفتن کسبه و به ویژه هتل‌داران و عمده‌فروشان از دیگر موارد کلاهبرداری در این زمینه است که در این روش کلاهبردار با برقراری تماس تلفنی به عنوان مثال به عنوان خریدار فرش درخواست خرید کالا را کرده و از فروشنده می‌خواهد، به خودپرداز مراجعه و فرایندی را که دیکته می‌‌کند، انجام دهد تا انتقال وجه صورت گیرد.

حسینی ادامه داد: در این روش کلاهبردار تاکید می‌کند، کارت مربوط به حسابی باشد که گردش مالی دارد و حداقل موجودی آن یک‌ میلیون تومان است و پس از این فرایند بوده که حساب فروشنده توسط کلاهبردار خالی می‌شود.

وی به کسبه توصیه کرد؛ در صورت برخورد با چنین مواردی که طرف مقابل آنان ناشناس است، هوشیاری و دقت لازم را به عمل آورند.

رئیس پلیس فتای استان فارس از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مواجه با چنین مواردی از انجام خواسته کلاهبردار خودداری کنند.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول