اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به فارس مطرح شد

شناسایی 151 سایت فروش مواد محترقه از سوی پلیس فتای خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی از شناسایی 151 سایت فروش مواد محترقه غیرمجاز از سوی این فرماندهی خبر داد و گفت: 19 نفر فروشنده مواد محترقه نیز در این راستا در خراسان‌رضوی دستگیر شدند.

شناسایی 151 سایت فروش مواد محترقه از سوی پلیس فتای خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ محسن عرفانی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل فرماندهی پلیس فتای خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های پلیس فتا در راستای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با توجه به اینکه چهارشنبه آخر سال در همین هفته قرار دارد، از چندی پیش فعالیت‌های پلیس فتا در راستای شناسایی سایت‌های اینترنتی و وبلاگ‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز می‌کنند، آغاز شده‌ است.

وی افزود:‌ تاکنون 151 سایت و وبلاگ فروش مواد محترقه شناسایی شده‌اند که البته بخشی از این سایت‌ها مربوط به سایر استان‌های کشور است؛ همچنین 19 نفر در استان هم در این مورد دستگیر شده و بالغ بر ده‌ها هزار مواد محترقه جمع آوری شده‌است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی با تاکید بر ممنوع و مجرمانه‌بودن تبلیغ مواد محترقه غیرمجاز در فضای سایبر و مجازی خاطرنشان کرد: از 151 سایت شناسایی شده، برخی مربوط به دیگر استان‌های کشور هستند که آن‌ها را به فرماندهی پلیس فتای استان مربوطه ارجاع دادیم.

حراجی‌های آنلاین و اغفال کاربران اینترنتی

وی در ادامه با اشاره به پرونده‌های مربوط به حراجی‌های آنلاین و کلاهبرداری توسط این شگرد در پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: بارها به شهروندان اذعان کردیم که مراقب حراجی‌های آنلاین باشند چراکه عمدتا این شگرد برای کلاهبرداری و سرقت انجام می‌گیرد.

عرفانی ادامه داد: اصولا روش کار در این شگرد به این صورت بوده که پس از حراجی و دریافت وجه کالا سایت مربوطه تعطیل شده و یا اجناس ارسالی، همان اجناس درخواستی شهروندان نبوده ‌است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی متذکر شد: در همین مورد چندی پیش فردی میانسال برای تنظیم شکایت و گزارش کلاهبرداری 25 میلیون ریالی به پلیس فتا مراجعه کرد؛ در تحقیقات اولیه شاکی اظهار داشت که سه ماه قبل با سایتی که در آن مزایده آنلاین صورت می‌گرفته آشنا شده ‌است و ابتدا نیز مبالغ کمی را برای سرمایه‌گذاری واریز کرده ولی در نهایت به دلیل تبلیغاتی که از سوی آن سایت می‌شد، مبلغ 25 میلیون ریال را برای خرید بلیط‌های ورود به حراجی سرمایه‌گذاری کرده‌است.

وی افزود: این شاکی پس از مدتی متوجه فیلتر شدن سایت شده و سپس به این فرماندهی مراجعه می‌کند که کارشناسان پلیس نیز با استعلام از مبادی ذیربط و تحقیقات فنی رد متهم را در فضای سایبری زده و با استفاده از شگردهای فنی، پلیسی و اطلاعاتی ضمن شناسایی متهم و مکان آن، با تهیه حکم قضایی، متهم 15 ساله این پرونده را که در شهرستان ساوه زندگی می‌کرد، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد که برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری تحت عنوان مزایده آنلاین، حراجی و غیره قبل از هر اقدامی از صحت ماجرا با خبر شده و با دید باز وارد عمل شوند.

مردم در زمان قرائت شماره حساب و رمز عابر بانک هوشیاری کافی را در مورد محیط اطراف داشته باشند

عرفانی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلاهبرداری‌های اینترنتی اذعان داشت: چندی پیش خانمی به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی و شناسایی فرد و یا افرادی شد که حساب وی را خالی کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه روشن شد که کارت عابر و رمز آن در محل امنی بوده ولی در عین حال حساب وی مورد نفوذ قرار گرفته‌است، بنابراین کارشناسان با استفاده از سرنخ‌های به‌دست آمده و استعلام‌های مربوطه، رد متهم را در فضای مجازی پیدا و پس از شناسایی وی را دستگیر و به محل پلیس فتا انتقال دادند.

وی متذکر شد: پس از تحقیقات و دستگیری مشخص شد که متهم 19ساله و دختر خواهر مالباخته بوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان باید در زمان قرائت شماره حساب و رمز عابر بانک خود هوشیاری کافی را در مورد محیط اطراف داشته و به راحتی در هر محیطی اقدام به پرداخت صورتحساب و عملیات بانکی تلفنی نکنند.

انتهای پیام/70003/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول