اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد

کلاهبرداری تلفنی با شگرد تقلید صدا

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که به واسطه یکی از زندانیان به شیوه تقلید صدا از حساب یکی از بیمارستا‌ن‌های شهرستان یزد کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری تلفنی با شگرد تقلید صدا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، حمیدرضا گل‌صباحی گفت: در پی دریافت نیابتی از سوی دادیار کرج مبنی بر کلاهبرداری از کارمند یک از بانک‌های دولتی در استان یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: جزئیات شکایت حاکی از آن بود که شخص ناشناسی طی تماس تلفنی با «مهران» کارمند بانک مورد نظر و تقلید صدای رئیس یکی از بیمارستان‌های یزد از او خواسته است تا مبلغ 496 میلیون ریال را از حساب بیمارستان به حساب فردی به نام «هادی» واریز کند که پس از گذشت چند روز و با مراجعه رئیس بیمارستان به محل کارش معلوم می‌شود که فرد تماس‌گیرنده با زیرکی خاصی و با شیوه تقلید صدا اقدام به کلاهبرداری میلیونی از رئیس بیمارستان کرده است.

گل‌صباحی ادامه داد: بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری این پلیس با انجام تحقیقات فنی آدرس صاحب حساب (هادی) را در کرج شناسایی و پس از دعوت از نامبرده به این پلیس در تحقیقات از او مشخص شد که این حساب مربوط به وی می‌باشد و کارت عابربانکش را به برادرش داده و وی نیز شماره حساب کارت را به شخصی به نام «حامد» داده است.

وی گفت: با راهنمایی‌های دارنده حساب و تحقیقات نامحسوس پلیسی محل سکونت این فرد «حامد» شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از نامبرده یک جلد شناسنامه جعلی فاقد نام و نشان مشخص و تعدادی کپی کارت ملی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری تلفنی، برداشت وجه از حساب بیمارستان و خرید سکه با همکاری یکی از آشنایانش در زندان با شگرد تقلید صدا اقرار کرد.

گفتنی است، متهمان پس از تکمیل پرونده با صدور قرار وثیقه قانونی راهی شهرستان یزد شدند تا در آنجا به جرم آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/2302/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول