اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

کشف 314 جرم در فضای مجازی توسط پلیس فتای فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ‌فارس گفت: 314 جرم از انواع مختلف، در فضای مجازی در 11 ماهه سال جاری توسط پلیس فتای استان فارس کشف شد.

کشف 314 جرم در فضای مجازی توسط پلیس فتای فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس،  سردار سیروس سجادیان اظهار داشت: از جمله رویکردهای پلیس جامعه‌محور، کشف علمی جرم، با استفاده از تجهیزات، علوم، فنون،‌ هوش مصنوعی و روش‌های نوین علمی است که با به کارگیری این روش ضمن پیشگیری از وقوع جرم و کشف آن، مجرمان دستگیر و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: کشف جرائم رایانه‌ای توسط پلیس فتا در فضای مجازی گوشه‌ای از دستاورد‌های علمی روز در کشف جرائم است.

وی گفت: پلیس فتای فرمانده انتظامی فارس در سال جاری 314 مورد جرائم مختلف را در فضای مجازی کشف کرد که این میزان در مقایسه با وقوع این جرائم در 11 ماهه سال جاری  115 درصد افزایش کشف نسبت به وقوع، داشته است.

فرمانده انتظامی فارس کشف 207 مورد برداشت اینترنتی غیرمجاز حساب‌های بانکی، شش مورد تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق رایانه، 9 مورد انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی و هفت مورد مزاحمت اینترنتی را از جمله جرائم کشف شده طی این مدت توسط پلیس فتای این استان عنوان کرد.

سجادیان اضافه کرد: ماموران پلیس فتا در فارس موفق شدند علاوه بر این موارد در این مدت 25 مورد کلاهبرداری رایانه‌ای، 21 مورد هتک حیثت و نشر اکاذیب، شش مورد تهدید و اخاذی و پنج مورد جرائم مربوط به اخلاق و عفت عمومی را کشف کنند.

وی در زمینه عملکرد بهمن ماه سال جاری پلیس فتای فارس نیز گفت: در بهمن ماه سال جاری ماموران پلیس فتای فرماندهی انتظامی این استان با وب‌گردی‌های مستمر در فضای مجازی موفق به کشف 140 مورد جرم در مورد برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری اینترنتی شده که این میزان کشفیات در مقایسه با کشف پنج موردی مدت مشابه سال قبل، 2 هزار و 700 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه نخست پلیس فتای فارس در طرح سراسری فجر در کشور خبر داد و ابراز داشت: در این طرح برخی سوژه‌های ویژه از سوی پلیس فتا ناجا مشخص و به استان‌ها ابلاغ شد که در کشف سوژه‌ها پلیس فتای استان فارس توانست مقام نخست را در کشور، به خود اختصاص دهد. 

سجادیان از شهروندان در خواست کرد به منظور پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم توسط افراد سودجو، از قرار دادن اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی خود در فضای مجازی خودداری و هرگونه تهدید، توهین، افترا و هتک حیثیت در فضای مجازی را به پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس با شماره تلفن‌های 110 و یا 2183927 و7506067 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول