اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان خبر داد

رمزگشایی از کلاهبرداری فوق‌حرفه‌ای در صف‌های بانکی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از شیوه جدید کلاهبرداری فوق‌حرفه‌ای در صف‌های بانکی خبر داد و گفت: این جاعلان حرفه‌ای فرا استانی اقدام به تغییر مبلغ چک افراد و دریافت پول از بانک می‌کنند.

رمزگشایی از کلاهبرداری فوق‌حرفه‌ای در صف‌های بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هوشنگ پوررضاقلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش نگهداشت طلاجات و پول در منازل و موجب افزایش انگیزه سارقان برای سرقت شده است.

وی افزود: در تمام جوامع بشری کشف مسروقات از طریق ردیابی کالاهای مسروقه یکی از روش‌های مقابله با مجرمان است که طلا و پول فاقد ردیابی هستند، بنابراین صندوق‌های امانات شبکه‌های بانکی بهترین مکان برای نگهداری طلا است.

پوررضاقلی بیان داشت: در روزهای پایانی سال با خالی بودن منازل برای خریدهای درون و برون شهری مواجه هستیم و پس از آن نیز مسافرت‌های نوروزی را در پیش داریم که خانه‌های بسیاری خالی از سکنه می‌شوند و این خانه‌ها برای اقدام مجرمانه سارقان ایده‌آل و مطلوب هستند.

وی تصریح کرد: مراقبت همسایه از همسایه و سپردن منزل به همسایه‌ها موجب کاهش سرقت‌ها و خسارات ناشی از حوادثی چون ترکیدگی لوله‌های آب و حریق می‌شود.

پوررضاقلی ابراز داشت: ما هنوز با منازلی مواجه هستیم که فاقد هرگونه بازدارندگی فیزیکی هستند و با توجه به گسترش تکنولوژی و سیستم‌های امنیتی در جامعه توصیه می‌شود که مردم از حفاظت فیزیکی و مراقبت الکترونیکی برای منازل، خودرو و مغازه‌های خود استفاده کنند.

خدمتکارانی که دزد از کار در می‌آیند

وی با اشاره به به‌کارگیری مستخدم‌های ناشناس به صورت پاره‌وقت و یا موردی در منازل مسکونی بدون توجه به هویت اصلی آنها اذعان داشت: بعضی از این افراد در مواردی برای خود هویت جعلی اعلام کرده‌اند و حتی در دو مورد روی داده در کرمان با مسموم کردن افراد خانه با همکاری همدستان خود سرقت‌های گران‌قیمتی را انجام داده‌اند.

پوررضاقلی افزود: بعضی از این افراد که به عنوان خدمتکار وارد منازل می‌شوند، اطلاعاتی را درباره منازل جمع‌آوری کرده و اطلاعات را در اختیار سارقان قرار می‌دهند.

وی ابراز داشت: مردم برای جلوگیری از این نوع سرقت فقط به هویت ابرازی از سوی اشخاص اکتفا نکنند و هویت اصلی فرد را احراز کنند و همچنین از عقبه فامیلی آنها اطلاع کسب شود که این امر بازدارنده است.

پوررضاقلی در مورد اینکه آیا به مستخدم‌هایی که از سوی بعضی از شرکت‌ها معرفی می‌شوند می‌توان اعتماد کرد، گفت: بعضی از شرکت‌ها خدماتی فاقد مجوزهای لازم هستند. ‌

وی افزود: بعضی از سارقانی که در ظاهر خدمتکار به منازل وارد می‌شوند را بر اساس شاخص ظاهری اعتیاد می‌توان شناخت و باید به این نکته توجه کرد که ورود اینگونه افراد به بهانه کار به منازل ممکن است خطر جانی برای افراد به دنبال داشته باشد.

مانور مجرمانه کولی‌ها در اتوبوس‌های شرکت واحد

این فرمانده انتظامی با اشاره به جرائم طایفه کولی‌ها بیان داشت: این گروه مهارت ویژه‌ای در جیب‌بری، کیف‌زنی و کِش رفتن دارند و بیشتر اقدامات مجرمانه خود را در اتوبوس‌های شرکت واحد و طلافروشی‌ها انجام می‌دهند.

پوررضاقلی تصریح کرد: در حالی که کیف‌قاپی تا دو سال قبل به شهرهای بزرگ اختصاص داشت، اما در حال حاضر شاهد کیف‌قاپی در شهرهای کوچک و حتی در برخی مناطق شبه‌روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه عدم حفاظت از کارت‌های بانکی و قرار دادن یادداشت مبتنی بر شماره رمز کارت در داخل پوشش کارت‌های مذکور موجب تشکیل پرونده‌های زیادی شده است از افراد خواست تا در نگهداری از کارت‌های بانکی دقت بیشتری داشته باشند.

تهدید امنیت جنسی بانوان توسط آگهی‌های استخدام

پوررضاقلی همچنین به نوع دیگری از کلاهبرداری‌ها در بخش جرائم مالی و جرائم علیه بانوان به صرف اعتماد افراد به آگهی‌های درج شده در نشریات اشاره کرد و اذعان داشت: در مواردی امنیت جنسی بانوان از طریق آگهی‌های استخدام درج شده در نشریات به خطر افتاده است.

وی از شیوه جدید کلاهبرداری فوق‌حرفه‌ای در صف‌های بانکی توسط افراد غیربومی خبر داد و افزود: کلاهبرداران در این شیوه با ادعای دلسوزی برای افرادی که برای دریافت چک خود به شعبه آمده‌اند و به دلیل ایستادن در صف بانک خسته شده‌اند، چک آنها را گرفته و مبلغ معادل چک را به آنها می‌دهند، اما سپس با همکاری جاعلان حرفه‌ای فرا استانی اقدام به تغییر مبلغ چک و دریافت پول از بانک می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان اینکه با دستگیری تعدادی از این جاعلان حرفه‌ای مشخص شد و این افراد طی مدت زمان مشخص از صبح تا ظهر در شهرهای مختلف اقدام به شناسایی قربانیان و اجرای نقشه شوم خود می‌کنند، گفت: مردم در صورت برخورد با این افراد بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/80019/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول