اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان اردوئی سپاه ثارالله:

دانش‌آموزان کرمانی از اردوی راهیان نور بازماندند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه ثارالله استان کرمان گفت: جمعی از دانش‌آموزان استان کرمان به علت عدم تامین اعتبار از سوی آموزش و پرورش از اردوهای راهیان نور بازماندند.

دانش‌آموزان کرمانی از اردوی راهیان نور بازماندند

رضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هر ساله در این ایام خیل عظیم مشتاقان سرزمین نور در قالب اردوهای راهیان نور رهسپار این دیار می‌شوند و از معنویت فضای دوران دفاع مقدس بهره می‌برند.

وی عنوان کرد: سازمان اردوئی سپاه ثارالله استان کرمان در سال گذشته با همکاری و راهنمایی‌های فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل آموزش و پرورش و استانداری کرمان و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیش از 57 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم را به اردوی راهیان نور جنوب ایران و مناطق عملیاتی جنوب و همچنین به اردوی راهیان نور دریایی در استان‌های بوشهر و هرمزگان اعزام کرد.

حسینی ابراز داشت: اقشار مختلف مردم با حضور در این مناطق با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

وی تصریح کرد: در سال جاری اردوی راهیان نور از 26 مهر ماه با اعزام اقشار مختلف مردم آغاز شد و 19 هزار و 899 نفر از دانش‌آموزان دختر و فرهنگیان و عوامل اجرایی آموزش و پرورش و سپاه ثارالله به فیض زیارتگاه‌های دفاع مقدس نائل آمدند.

حسینی افزود: همچنین تعداد 4 هزار و 224 نفر از دانش‌آموزان پسر و فرهنگیان استان کرمان به این اردوها اعزام شدند و با توجه به عدم واگذاری بودجه توسط آموزش و پرورش استان اعزام بقیه دانش‌آموزان کرمان انجام نشد.

وی اذعان داشت: اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر تاکنون با بودجه و اعتبارات سپاه و به ویژه سپاه ثارالله استان کرمان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از 10 اسفند ماه سال جاری اعزام دانشجویان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان به اردوی راهیان نور جنوب کشور آغاز شده و در این زمینه باید از مسئولان دانشگاه‌ها و به ویژه رؤسای دانشگاه‌ها در مرکز استان کرمان تقدیر کنیم.

حسینی از برگزاری جلسه ستاد راهیان نور استان کرمان با حضور رئیس و اعضای ستاد در محل استانداری خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای اعزام اقشار مختلف به استان خوزستان و شرکت در اردوی راهیان نور در این جلسه انجام شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که با توجه به کسری بودجه در کشور و استان کرمان اقدامات لازم از سوی نهادهای دولتی و خصوصی برای برگزاری اردوهای راهیان نور انجام شود.

حسینی ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار که طبق مصوبه هیئت دولت برای کمک به تشکیل این اردوهای بزرگ فرهنگی است اعزام اقشار مختلف به این مناطق صورت می‌گیرد.

وی گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان مربوطه در دولت خدمتگزار مشکل مالی برطرف و آحاد جامعه بتوانند نوروز 92 در مناطق عملیاتی جنوب به زیارت شهدا بروند.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول