اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل قزوین:

ذیحسابان امین نظام در دستگاه‌های اجرایی هستند

خبرگزاری فارس: بازرس کل قزوین ذیحسابان را امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستگاه‌های اجرایی دانست.

ذیحسابان امین نظام در دستگاه‌های اجرایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی قزوین، محمد‌حسین یزدان‌پناه در جمع مسئولان سازمان امور اقتصادی و دارائی این استان، با اشاره به ماده 31 قانون محاسبه‌های عمومی کشور اظهار کرد: حضور ذیحسابان در دستگاه‌های اجرایی به منظور اعمال نظارت و تأمین هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی و محاسباتی موجب اطمینان خاطر مسئولان دستگاه‌های نظارتی است‌.

این مسئول‌، ذیحسابان را امین نظام در دستگاه های اجرایی دانست و تصریح کرد‌: با توجه به اینکه ذیحساب زیر‌نظر رئیس دستگاه اجرایی وظیفه خود را انجام می‌دهد، باید توجه لازم به حساسیت کار ذیحسابان از سوی مدیران وجود داشته باشد ‌تا با مدیریت درست هزینه‌ها موجبات استفاده بهینه از منابع مالی فراهم شود‌.

یزدان‌پناه در ادامه عنوان کرد: بررسی‌های اخیر کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی حاکی از آن است دستگاه‌هایی که نظارت‌پذیرند و از نیروهای فرهیخته‌، متخصص و متعهد برخوردارند کم‌ترین تخلف را دارند‌.

وی همچنین ضمن تشریح جایگاه قانونی و مأموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور و ادارات کل استانی بیان کرد‌: سازمان بازرسی کل کشور طبق اصل 174 قانون اساسی دو وظیفه مهم نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرائی را برعهده دارد.

بازرس کل استان قزوین با تأکید بر هماهنگی و همکاری‌های لازم پتانسیل های نظارتی دستگاه های اجرائی با کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی گفت: وظیفه دستگاه نظارتی صیانت از مدیران‌، ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها‌، رضایت‌مندی مردم و تکریم ارباب رجوع است که همواره به ویژه در سال آینده با شعار نظارت اثربخش و به لحظه در دستور کار و اولویت برنامه‌های نظارت و بازرسی قرار دارد‌.

انتهای پیام/77020/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول