اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پرستاری نیشابور خبر داد

عضویت 750 نفر در تشکیلات نظام پرستاری نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس نظام پرستاری نیشابور گفت: 750 نفر در تشکیلات نظام پرستاری این شهرستان عضو شده‌اند و ما خواستار عضویت بقیه پرستاران نیز در این تشکیلات هستیم.

عضویت 750 نفر در تشکیلات نظام پرستاری نیشابور

 به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، حسن قدسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار در فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: هنوز قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از دو سال از ابلاغ قانون، اجرایی نشده است.

وی بیان داشت: طی دو سال گذشته برای این قانون، 38 دستور از رئیس جمهور و پنج دستور از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده که متاسفانه اتفاقی نیفتاده است. باید به جایی برسیم که هر پرستار بتواند حقوق مناسبی از انجام یک شیفت کاری خود دریافت کند و نیازی به انجام یک ساعت اضافه‌کار نباشد.

رئیس دفتر پرستاری بیمارستان 22 بهمن نیشابور با انتقاد از نحوه عملکرد گروه هشت درصدی پزشکان متخصص و فوق تخصص از جامعه پزشکی، تصریح کرد: چرا این گروه به‌خاطر برخی خدماتی که انجام نمی‌دهند پول‌های خیلی گزافی می‌گیرند که اغلب مردم در پرداخت آن ناتوان هستند و گاه به‌خاطر آن به فقر می‌افتند و این در حالی است که انجام خیلی از امور توسط خود پرستاران و پزشکان عمومی انجام‌پذیر است و نیازی به دادن حق امضا و پرداخت‌های میلیونی به متخصصان نیست.

قدسی با تاکید بر اینکه باید به خدمات تیم سلامت در همه جا بها داده شود، افزود: سهم مردم از سرانه سلامت باید به ‌رقم پایین 30 درصد برسد در حالی که الان 70 درصد است. ما پرستاران به‌عنوان حامیان حقوق بیماران فریاد مظلومیت آنها را به گوش مسئولان می‌رسانیم که باید این وضع اصلاح شود.

رئیس دفتر پرستاری بیمارستان 22 بهمن نیشابور با اشاره به نزدیک شدن ابلاغ چارت‌های تشکیلاتی دانشکده علوم پزشکی اظهار امیدواری کرد استخدام نیرو به‌ویژه پرستار در دستور کار دانشکده قرار گیرد تا کمبودها کم شود.

انتهای پیام/70005/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول