اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

رفتار اشتباه برخی مسئولان نباید اصل نظام را تضعیف کند / رهبری برای ما حجت است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز تضعیف انقلاب و نظام را جنایت دانست و گفت: با وجود اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد و برخی مسئولان رفتار اشتباه دارند نباید اصل نظام را تضعیف کرد بلکه باید در راستای برطرف کردن عیب‌ها تلاش کنیم.

رفتار اشتباه برخی مسئولان نباید اصل نظام را تضعیف کند / رهبری برای ما حجت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در همایش توجیهی بشیران جوان که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با تاکید بر استفاده بهینه از وقت طلاب به منظور تبلیغ معارف اسلامی و پژوهش‌های کاربردی اظهار کرد: بیش از 75 میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند که تنها دید و بازدیدهای عید در میان آنها فرصت تبلیغی وسیعی را فراهم می‌کند.

وی افزود: نگاهی به گناهان موجود در جهان نشان می‌دهد غیبت و تجاوز به آبروی افراد بیشترین حجم آلودگی‌ها را تشکیل می‌دهد و هیچ کس هم از میان پزشکان و دانشگاهیان نتوانسته راه حلی برای آن یا مجازات مرتکبان بیابد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ایام نوروز فرصتی خاص برای تبلیغ معارف دینی محسوب می‌شود گفت: نوع تبلیغ در این روزها دارای ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی با سایر اوقات است؛ اصل نخست در این میان این است که عید را به عزا تبدیل نکنیم و در درجه بعد ابتدا به سراغ نزدیکان و آشنایان برویم.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید ظاهری آراسته و معمولی داشته باشند و برای امر تبلیغ به دنبال شریک و یار باشند؛ در این میان می‌توان به سراغ دانشجویان و نزدیکانی رفت که توانایی و آمادگی این کار را دارند.

قرائتی با اشاره به ضرورت رعایت مواردی چون شادی و تبسم در تبلیغ چهره به چهره عنوان داشت: طلاب نباید بیش از آنچه هستند خود را نشان دهند ضمن اینکه تاکید بر نماز و اصل واجب بودن آن اهمیت خاصی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: همه برکات در نماز وجود دارند بنابراین در تبلیغ دینی باید به اقامه نماز و احیای آن در میان جوانان توجه ویژه‌ای داشت.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از هر لحظه ایام تعطیلات گفت: تبلیغ چهره به چهره و حضوری در منازل افراد تاثیری به مراتب بیشتر از روش‌های رسمی دارد.

قرائتی بیان داشت: در هر خانواده و فامیلی برخی افراد دارای تمکن مالی هستند؛ می‌توان از آنها دعوت کرد به صورت مخفیانه مشکلات مالی سایر نزدیکان خود را برطرف کنند و از نظر علمی هم می‌توان افرادی که تحصیل کرده هستند به آموزش رایگان افراد فامیل دعوت کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه در میان هر خانواده ممکن است برخی افراد کدورتی بین خود داشته باشند گفت: اصلاح ذات‌البین از بهترین امور است ضمن اینکه واسطه‌گری برای امر ازدواج هم اهمیت خاصی دارد.

وی اضافه کرد: در بسیاری بازدیدهای عید به وضع اقتصادی و سیاسی کشور اعتراضاتی صورت می‌گیرد؛ در این میان باید شایعات و دروغ‌ها را شناخت و آنها را بیان داشت و در عین حال اشکالات را پذیرفت و از توجیه کردن بیهوده پرهیز کرد.

قرائتی تضعیف انقلاب و نظام را نوعی جنایت دانست و افزود: با وجود اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد و برخی مسئولان رفتار اشتباه دارند نباید اصل نظام را تضعیف کرد بلکه باید در راستای برطرف کردن عیب‌ها تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به بروز برخی منکرات در دید و بازدیدهای فامیلی ابراز کرد: در این میان باید امر به معروف و نهی از منکر کرد و اگر سئوال و شبهه‌ای در خصوص اعتقادات دینی وجود داشت یا به آنها جواب داد یا اینکه پاسخ را از افراد مطلع پرسید و پس از آن در همان جمع عنوان کرد.

وی ادامه داد: طلاب باید از ابتدای تحصیل انس با قرآن را در اولویت امور قرار دهند و از برکات آن در زندگی و تبلیغ بهره مند شوند.

قرائتی عنوان داشت: من فقط یک مثال می‌زنم در رابطه با پیامی که یک نفر برای شخص دیگری صادر کرد؛ واژه «شهید» را به کار بردند در حالی که قرآن می‌گوید مگر غیر مسلمانان هم شهید می‌شود؟ دو بار در قرآن آمده که اگر کسی ایمان داشت شهید به حساب می‌آید؛ یا اینکه گفته شده با حضرت عیسی(ع) باز می‌گردد در حالیکه قرآن می‌گوید آیا از غیب خبر دارید؟ یا اینکه خداوند خبری به تو داده است؟ بسیاری سخن‌ها گفته می‌شود که صد درصد خلاف قرآن است. طلاب باید قرآن را بشناسند و بتوانند در مورد همه آیات آن فکر کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود اعتراض برخی افراد به زیارت ضریح جدید امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در همان زمان در یک برنامه تلویزیونی عنوان کردم که می‌توان این ضریح که هنوز روی مقبره اباعبدالله(ع) نصب نشده را هم زیارت کرد و برای آن دلیل قرآنی آوردم؛ رمز خسته نشدن مردم از برنامه‌های تلویزیونی من در طول 34 سال پس از انقلاب، وابسته بودن حرفایم به قرآن است و این امر مورد تاکید مراجع تقلید هم قرار گرفته است.

وی با انتقاد از تعطیلات زیاد در امر تحصیل گفت: امروز توجه خاصی به نسل جوان صورت می‌گیرد و آنها سخنان نو و جدید را که برگرفته از قرآن هستند به گوش جان می‌شنوند.

قرائتی خاطرنشان کرد: رابطه طلاب با همه اشخاص باید با پرهیز از مریدپروری و مرید شدن باشد تا اگر بعدها معضلی به وجود آمد طلاب دچار مشکل نشوند؛ توجه به این نکته هم ضروری است که رهبر و مراجع تقلید معصوم نیستند اما برای ما حجت هستند.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول