اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

69 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد به بار نشست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بیش از 69 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی به ثمر نشسته و افراد تحت پوشش آن از مزایای تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی استفاده کردند.

69 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد به بار نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در آخرین جلسه شورای اشتغال ویژه کمیته امداد در این نهاد حمایتی در اردبیل اظهار داشت: از مجموع 193 تعهد بانک‌ها برای پرداخت خوداشتغالی و مشاغل خانگی در مجموع بانک‌های عامل استان در یک هفته گذشته 213 مورد پرداختی را در این دو حوزه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بانک مسکن هم در حوزه خوداشتغالی و هم مشاغل خانگی عملکردی نداشته اما بانک صادرات 62 پرداختی را در حوزه مشاغل خانگی و خوداشتغالی انجام داده است.

نیکزاد عملکرد بانک تجارت را 16 مورد در حوزه مشاغل خانگی اعلام کرد و افزود: بانک سپه 11 مورد از محل تسهیلات مشاغل خانگی و پنج مورد خوداشتغالی در یک هفته گذشته پرداختی داشته است.

این مسئول عملکرد بانک کشاورزی را نیز پرداخت 32 مورد پرداخت خوداشتغالی عنوان کرد و ادامه داد: توسعه تعاون تنها چهار مورد تسهیلات خوداشتغالی و بانک رفاه نیز پنج مورد تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

رئیس شورای اشتغال استان خاطر نشان کرد: در یک هفته گذشته در مجموع بانک‌های عامل 103 مورد پرداختی در حوزه خوداشتغالی و 90 مورد مشاغل خانگی را داشتند که به نظر می‌رسد همین روند در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی کل تعهد اشتغال کمیته امداد را در سال‌جاری چهار هزار و 848 نفر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون برای سه هزار و 330 نفر اشتغال مولد ایجاد شده که 69 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد را شامل می‌شود.

نیکزاد با اعلام اینکه اشتغال تنها استخدام رسمی با بیمه و مزایا نیست، اضافه کرد: ما نباید اشتغال را تنها استخدام رسمی در یک اداره تلقی کنیم چرا که دولت با این رویه توان استخدام این همه جوان جویای کار را ندارد.

استاندار اردبیل یادآور شد: به دلیل محدودیت استخدام رسمی بخشی از ایجاد اشتغال از طریق گواهی‌های صادر شده مهارتی از سوی کمیته امداد و همچنین دستگاه‌های کارآفرین صورت می‌گیرد به طوریکه خود افراد دارای مهارت نیز راغب هستند با دریافت تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان برای خود اشتغالی را برپا کنند.

وی ادامه داد: 131 درصد تعهد اشتغال استان با پرداخت تسهیلات از محل خوداشتغالی و مشاغل خانگی تحقق پیدا کرده که امیدواریم در سال آینده با یک واقع‌بینی تعهد اشتغال به گونه‌ای برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شود تا از عهده اجرای آن برآیند.

مشاور باید به کار خود گارانتی بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود موضوع تهیه سند اشتغال به همت مشاوران را یادآور شد و گفت: مشاوره مسئولیت سنگینی است که عده‌ای آن را بسیار سهل و آسان گرفتند در حالی که یک مشاور خوب باید اشرافیت کامل به موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشاور باید در مشاوره خود گارانتی بدهد، افزود: در اغلب موارد شاهد آن هستیم که مشاور طرح و سندی را تهیه می‌کند که هیچ کارآمدی و ثمربخشی ندارد و سال‌ها از تهیه سند می‌گذرد اما مراجعه‌ای به آن صورت نمی‌گیرد و این اسناد به اصطلاح خاک می‌خورد که نباید چنین رویه‌ای را در کارهای مطالعاتی و مشاوره‌ای شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول