اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان:

20 درصد اعتبارات اشتغال گلستان جذب شده است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان گلستان گفت: از میزان 692 میلیارد تومان سهم گلستان در ایجاد اشتغال حدود 140 میلیارد تومان جذب شده که 20 درصد اعتبارات اشتغال استان را شامل می‎شود.

20 درصد اعتبارات اشتغال گلستان جذب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمان تقوی صبح امروز در نشستی که به منظور بررسی وضعیت اشتغال استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: 20 درصد اعتباری که از سوی بانک مرکزی به بانک‎های استان ابلاغ شد در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش برای تقویت کارخانه‎های تولیدی و ایجاد اشتغال در گلستان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب 80 درصد باقیمانده سهم اعتبارات اشتغال گلستان در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم الباقی اعتبارات را جذب استان کنیم.

جوهره سیستم بانکی با اشتغال و تولید عجین شده است

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان با بیان اینکه سیستم بانکی به عنوان موتور محرکه و پیشانی اقتصاد است، تصریح کرد: سیستم بانکی گام‎های بزرگی در راستای تامین سرمایه و ایجاد اشتغال برداشته است چراکه جوهره سیستم بانکی با اشتغال و تولید عجین شده است.

رحمانی با بیان اینکه تمام حمایت‎های مالی از پروژه‎های اشتغالزایی به عهده سیستم بانکی است، متذکر شد: تسهیلات پرداختی دارای تشریفات است و مدارک مثبته و تضمینات مطمئنه باید در دستور کار باشد، لذا برای پرداخت تسهیلات و بودجه‎های اعتباری باید تفاوت قائل شویم چنانچه تسهیلات اعتباری باید به سیستم بانکی برگردد و بانک‎ها باید تضمین لازم را از مشتری دریافت کنند.

وی در خصوص اینکه هیچ تنفسی برای وام‎های اشتغالزایی مشاغل خانگی در نظر گرفته نمی‎شود، بیان داشت: آئین‎نامه طرح‎های خوداشتغالی برای مشاغل خرد پیش‎بینی تنفس را نکرده و این موضوع اکثراً برای طرح‎های تولیدی بزرگ است و تنفس برای وام‎های اشتغالزایی در اختیار استان و کارگروه اشتغال استان نیست.

بانک‎ها طبق مقررات عمل می‎کنند

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان با اشاره به مدت زمان بازپرداخت اقساط بانکی یادآور شد: مدت بازپرداخت برای وام‎های 50 میلیون ریالی سه سال، بین 50 تا 70 میلیون ریالی چهار سال و 70 تا 100 میلیون ریالی نیز پنج سال پیش‎بینی شده است.

رحمانی ابراز داشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی، گرفتن تسهیلات تا سقف 100 میلیون ریال نیازمند ضامن معتبر است و در این زمینه بانک‎ها طبق مقررات عمل می‎کنند.

انتهای پیام/83001/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول