اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تأمین نیروی متخصص

کمیته نیازسنجی در آبیک تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک از تشکیل کمیته نیاز‌سنجی برای تأمین نیروی بومی متخصص مورد نیاز شرکت‌ها و کارخانجات در این شهرستان خبر داد.

کمیته نیازسنجی در آبیک تشکیل شد

وحید انتظاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آبیک تشکیل کمیته نیازسنجی مصوب شد که بر‌اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشداران بخش مرکزی و بشاریات و شهرداران آبیک و خاکعلی ‌‌متعهد شدند هر نیاز آموزشی که آبیک نیاز دارد به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ارسال کرده تا با توجه به قول مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام شود.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی بر‌اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور که مورد نیاز شهرستان آبیک است برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کلاس‌های آموزشی برای افرادی برگزار می‌شود که مورد نیاز شرکت‌ها و کارخانجات به ویژه شهرک صنعتی کاسپین باشند تا از آموزش‌های لازم برخوردار شوند که تحقق این امر در کاهش بیکاری شهرستان آبیک نیز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک نداشتن مهارت و عدم تخصص را یکی از دلایل بیکاری در سطح کشور و به تبع آن در این شهر دانست و خاطر نشان کرد: با نیازسنجی لازم در زمینه نیروی‌های مورد نیاز می‌توان با افزایش مهارت افراد بیکار در زمینه‌های گوناگون به کاهش بیکاری کمک کرد که امیدواریم با تحقق این امر در شهرستان آبیک، شاهد کاهش بیکاری در این شهرستان باشیم.

انتظاری عنوان کرد:  واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین از نوع high tech هستند و بسیاری از سیستم‌ها و دستگاه‌های واحدهای صنعتی این شهرک از نوع پیشرفته و تکنولوژی بالا هستند که به کارگران متخصص نیازمند است به همین دلیل با آموزش‌های تخصصی لازم به افراد از سوی فنی و حرفه‌ای، از نیروهای بومی شهرستان آبیک در شهرک صنعتی کاسپین به کار گرفته می‌شود.                   

استقرار خط آبیک – کاسپین در سال 92

انتظاری از استقرار خط آبیک به شهرک صنعتی کاسپین در سال 92 خبر داد و گفت: با آسیب‌شناسی صورت گرفته در زمینه جذب نیرو از سوی شهرک صنعتی کاسپین از شهرستان آبیک به این نتیجه رسیدیم که برای کارگران شهرک صنعتی کاسپین سرویس ایاب و ذهاب تأمین شود.

وی افزود: شهردار آبیک در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک قول مساعد داده است که در سال 92 سرویس ایاب و ذهاب کارگران شهرک صنعتی کاسپین را تهیه کند تا کارگران با آرامش خاطر مسیر کار خود را طی کنند.

این مسئول ادامه داد: با تهیه سرویس ایاب و ذهاب و آموزش مهارت‌های لازم به افراد ، در آینده نزدیک شاهد به کار‌گیری نیروهای بومی از آبیک در شهرک صنعتی کاسپین خواهیم بود.

تعامل صنعت با دانشگاه ضروری است

انتظاری در ادامه گفت‌و‌گو بر تعامل صنعت با دانشگاه تأکید کرد و گفت: متأسفانه بین مراکز علمی با مراکز صنعتی هماهنگی لازم وجود ندارد چرا که اگر این مسئله وجود داشت با تولید علم می‌توانستیم به تولید ثروت هم ‌برسیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها و بحران‌هایی که در کشور وجود دارد، اگر مسئولان صنایع با مراکز دانشگاهی تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشند می‌توانند به جای اینکه برای تهیه قطعات و دستگاه‌های واحدهای صنعتی، تحریم‌ها را دور بزنند، خط تولید را تعطیل کرده و یا با هزاران دلال، قطعات خود را تهیه کنند، می‌توانند با به کارگیری دانشجویان، قطعات و یا دستگاه‌های مورد نیاز خود را تهیه کرده و تولید ملی را در کشور افزایش دهند که در رشد اقتصاد کشور نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد.

این مسئول ادامه داد: فرآیند تولید علم با تولید ثروت مناسب نیست که عدم اعتماد و عدم تعامل مراکز علمی با مراکز صنعتی از دلایل این امر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول