اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آبیک خبر داد

کشف 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان کشف و ضبط شد.

کشف 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آبیک

حمید برودتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در طرح بسیج سلامت نوروزی سال جاری، 100 واحد صنفی و اماکن مواد غذایی شهرستان آبیک مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت که 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد از این اماکن کشف و ضبط شد.

وی افزود: در سال جاری این طرح با حضور 14 کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آبیک و چهار اکیپ اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: هر ساله به دلیل ارتقای وضعیت امنیت غذایی و دسترسی مردم به مواد غذایی سالم در شهرستان آبیک طرح بسیج نوروزی اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک عنوان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه تا 15 فروردین ماه ادامه دارد که در این طرح، نظارت و بازدید از مراکز غذایی و اماکن عمومی با شدت و قوت بیشتری صورت می‌گیرد.

برودتی با اشاره به مواد غذایی فاسد کشف شده، توضیح داد: 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شده فاقد مشخصات ماده 11 قانون آشامیدنی، خوردنی، آرایشی و بهداشتی شامل پروانه تولید، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، ترکیبات جنسی و آدرس کارخانه است.

وی اضافه کرد: در بین مواد غذایی فاسد کشف شده، مواد غذایی دست‌ساز و فله‌ای نیز وجود داشت که در انبارهای غیر قابل دسترسی نگهداری می‌شدند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه مواد غذایی فسادپذیری بالایی دارند و از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌روند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: بنابراین این مجموعه برای حفظ سلامت مردم اجرای طرح ضربتی را در دستور کار خود قرار داده است.

برودتی یادآور شد: در طرح بسیج سلامت نوروزی که از ابتدای اسفند ماه آغاز شده تاکنون 10 متخلف واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح که به تازگی در شهرهای آبیک و خاکعلی اجرا شده است، 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و ضبط شد و همچنین سه متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول