اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت آبیک خبر داد

توزیع پیک سلامت بین مسافران نوروزی آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از تهیه و توزیع پیک سلامت ویژه مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

توزیع پیک سلامت بین مسافران نوروزی آبیک

حمید برودتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: افزایش اطلاعات مسافران در زمینه سلامت، رفع مشکلات حوزه سلامت و ارتقای سطح سواد مسافران نوروزی در زمینه سلامت از اهداف مهم تهیه پیک سلامت بین مسافران نوروزی است که در ایام نوروز توزیع می‌شود.

وی افزود: با توزیع پیک سلامت اگر مسافران در حوزه سلامت دچار مشکل شوند می‌توانند به مراکز درمانی ذکر شده در پیک مراجعه کنند.

این مسئول در خصوص مقوله‌های موجود در پیک سلامت نوروزی اذعان داشت: تلفن‌های ضروری ادارات، مراکز بهداشتی و درمانی، واحدهای شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شهرستان آبیک در پیک گنجانده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه باید با تغذیه مناسب تعطیلات نوروز را به سلامت بگذرانیم، ادامه داد: بررسی‌های انجام شده از سوی انستیتو سلامت ایران، نشان می‌دهد که پرخوری در تعطیلات عید نوروز می‌تواند سبب افزایش وزن و چاقی شود، در حالی که در این ایام باید از یک رژیم متعادل و سالم استفاده کرد تا مواد غذایی به اندازه نیاز به بدن برسد و انرژی بدن تأمین شود.

برودتی اضافه کرد: مردم باید در تعطیلات نوروزی به جای زیاده‌روی در مصرف شیرینی، شکلات و تنقلات که مضرات زیادی دارد، بیشتر از میوه و سبزی استفاده کنند.

وی گفت: در خصوص تغذیه در نوروز، کمک‌های اولیه در بیماران تشنجی در سفر، پیشگیری از آنفولانزای پرندگان، رعایت نکات بهداشتی، علائم خطر دوران بارداری، ایمنی در رانندگی، گازگرفتگی و خراش از سوی حیوانات کمک‌های اولیه در بیماران قلبی و تنفسی در سفر و توصیه‌هایی در زمینه کنترل فشار خون که شعار سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت (18-24) فروردین ماه سال آینده است، در پیک سلامت نوروزی برای مسافران ذکر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیک سلامت نوروزی از پایگاه‌های امداد بین مسافران توزیع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تصریح کرد: در نظر داریم دو هزار پیک سلامت بین مسافران نوروزی که از شهرستان آبیک تردد خواهند کرد، توزیع کنیم.

برودتی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی مسافران نوروزی بیان کرد: مسافران باید از مصرف آب‌های مشکوک، خرید خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها از سوی دوره‌گردها، استفاده از کنسروهای تاریخ مصرف گذشته و کنسرو باد کرده و مصرف غذای کاملا داغ و سرد خودداری کنند.

وی ابراز داشت: مسافران باید از مواد غذایی بسته‌بندی شده استفاده و از مصرف هر نوع غذا در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها که فاقد شرایط بهداشتی هستند، پرهیز کنند.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم که سال جدید که با فصل بهار همزمان است، سالی خوش برای هم‌وطنان عزیزمان باشد.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول