اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال آبیک خبر داد

رشد 2.5 درصدی ولادت در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک گفت: در 11 ماه اخیر در این شهرستان یک ‌هزار و 293 فقره ولادت صورت گرفته که نسبت به مشابه سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.

رشد 2.5 درصدی ولادت در آبیک

مهران نیکخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: میزان ازدواج در 11 ماه اخیر امسال یک‌هزار و 97 فقره بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.میزان ازدواج در 11 ماه سال گذشته یک هزار و 233 فقره بوده است.

این مسئول ادامه داد: در 11 ماه اخیر در شهرستان آبیک یک‌هزار و 293 فقره ولادت صورت گرفته که نسبت به مشابه سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است. سال گذشته یک‌هزار و 261 فقره ولادت در شهرستان آبیک صورت گرفته بود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در 11 ماه اخیر 281 واقعه فوت در شهرستان آبیک صورت گرفته که نسبت به مشابه سال گذشته 13.8 درصد کاهش داشته است. سال گذشته 326 مورد واقعه فوت در شهرستان آبیک صورت گرفته بود.

وی در خصوص میزان طلاق طی 11 ماه اخیر در شهرستان آبیک ابراز داشت: به دلیل تعطیلی تنها دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان آبیک طی دو ماه اخیر، نمی‌توانیم آمار دقیقی از واقعه طلاق شهرستان ارایه کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به آمار سال گذشته می‌توان گفت که میزان طلاق در شهرستان آبیک، کاهش نامحسوس و حدود پنج درصد منفی داشته است.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان آبیک اذعان داشت: رشد جمعیتی شهرستان آبیک در سال جاری 2.5 درصد یعنی 25 در یک‌هزار نفر بوده است.

نیکخواه با ذکر اینکه سالانه سه جلسه شورای هماهنگی طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی در شهرستان آبیک برگزار می‌شود، در خصوص وظایف این شورا توضیح داد: هماهنگی اعضا در رابطه با ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی تعریف شده یعنی ثبت ولادت برابر قانون 15 روز و ثبت فوت برابر قانون 10 روز از وظایف این شورا است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته مهلت‌های مذکور با تأخیر انجام می‌شد و گاهی اوقات طفل دو ماهه یا چهار ماهه و یا حتی چهار ساله شناسنامه نداشت.

این مسئول گفت: انجام مهلت‌های قانونی ولادت و طلاق در شهرستان آبیک که از سال 82 آغاز شده نزدیک به 85 درصد است که این شهرستان در 11 ماه اخیر در این زمینه توانست رتبه سوم استان قزوین را کسب کند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک افزود: درصد شهرستان آبیک در زمینه اجرای مهلت قانونی ثبت وفات 99 درصد است که در 11 ماه اخیر توانست رتبه نخست استان قزوین را در این زمینه کسب کند.

نیکخواه تصریح کرد: فرماندار آبیک، بخشداران، شهرداران، رئیس شبکه بهداشت و درمان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها اعضای اصلی شورای هماهنگی طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی در شهرستان آبیک را تشکیل می‌دهند.   

وی یادآور شد: شهرستان آبیک 93 هزار و 844 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 55 هزار و 779 نفر در شهر آبیک و بخش مرکزی و 17 هزار و 851 نفر در شهر خاکعلی و بخش بشاریات و مابقی در پادگان‌ها و شرکت‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/77006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول